Zlatý stred

Na TREND.sk možno nájsť rozsiahle testy slabšej aj silnejšej naftovej motorizácie, teda X6 30d aj X6 M50d. K tomu aj vrcholné, nezmyselne fascinujúce X6 M, ktoré by mohlo na školách vyučovať fyziku. Teraz bude reč o strednej naftovej ceste, teda verzii 40d.

Je to nadopovaný základný šesťvalec. O niečo rýchlejší, silnejší a majiteľovi pridá dobrý pocit, že nekúpil základ. Hoci 30d je o niečo lacnejšie a len minimálne pomalšie. V situácii, kedy 30d plne pokryje všetky naftové potreby a M50d imidžovému autu pridá ďalšiu dávku imidžu navyše, mi príde štyridsiatka trochu nadbytočná, hoci z druhého uhla pohľadu to môže byť ideálny kompromis. Ale zákazníci, rozhodnite sa.

BMW X6 40d Zdroj: Peter Polešenský

Jazda je o malý kus rýchlejšia než so základom, ale rovnako tichá. Že prekračujete diaľničné limity vám napovedia až predbiehané autá, na palube nič nenasvedčuje rýchlemu tempu. Na sto kilometrov som dosiahol kombinovaných 9,3 litra na 100 kilometrov, čo je o dve deci viac než so slabším motorom. Na 2,2-tonové SUV stále výborný výsledok.

Moderné technológie

Tento kus X6 má okrem televízneho tunera snáď všetko, čo sa dá do auta z Mníchova natlačiť. Veď doplnková výbava stojí viac než 46-tisíc eur, a za to do rodiny kúpite viac než slušné druhé auto. Alebo rovno dve. Vnútri BMW ale tieto čísla aj reálne vidno.

BMW X6 40d Zdroj: Peter Polešenský

Drahé vyhrievané a odvetrávané kreslá, kde samostatne nastavíte aj vrchnú časť operadla spolu s koženou palubnou doskou dodávajú dávku luxusu. Alcantarový strop a lišty Individual s ambientným osvetlením interiéru a 4-tisícovou hudbou Bang & Olufsen zasa nastolia správnu atmosféru. Skutočný "kočkolap".

Ale nie je to len o imidži, technológie aj skutočne fungujú. Nočné videnie zachraňuje chodcov a srnky, full LED svetlá aktívne osvetľujú okolie. Kamerový pohľad i rýchly automatický asistent pomáhajú pri parkovaní. Elektrické dovieranie dverí a podobne... to sú všetko prvky najdrahších limuzín.

Zadné sedadlá sú síce utopené, aby eliminovali negatíva nízkej strechy, ale hlava stále naráža o strop. A ovládanie spolujazdcovho okna je ďaleko akurát tak na koleno, nie na ruku.

BMW X6 40d Zdroj: Peter Polešenský

Skvelá, no tvrdá zábava

Nech je však toto BMW akokoľvek luxusné, dobre vybavené a výborne jazdiace, nepopiera charakter X6. Okrem spomínanej nafúkanosti a dávky nepraktickosti kvôli znižujúcej sa streche to znamená tvrdšie odpruženie, ktoré by na takomto veľkom aute malo jednoducho byť mäkšie. Na rozbitejšej okresnej ceste treba volant držať ozaj pevne.

Keď sa s ním ale dostanete do zákrut, budete sa výborne zabávať. Od dvojkového kupé to má síce ďaleko, ale obrovské auto dáva svoje rozmery najavo len pískaním pneumatík, inak smeruje tam, kde chcete. A pokojne môžete aj pridať.

BMW X6 40d Zdroj: Peter Polešenský

Verdikt

BMW X6 je na vrchole áut, ktoré kvôli dizajnu a imidžu obetovali dávku racionálneho myslenia a demonštrujú ego majiteľa. Medzigeneračne je to ale o kus lepšie a drahá technologická výbava i luxusná voňavá kabína tomuto BMW pridávajú na atraktívnosti. Nech si vyberiete hociktorý motor.

Plusy Mínusy
luxusné a tiché príliš tvrdé
špičkovo technologicky vybavené málo miesta na hlavu vzadu
vpredu priestranné
slušná spotreba
zábavná jazda v zákrutách

BMW X6 40d Zdroj: Peter Polešenský

Technické údaje BMW X6 40d
Parameter Hodnota
Motor 3,0 diesel
Výkon (kW (k) pri ot/min) 230 (313) pri 4400
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) 630 pri 1500-2500
Pohon všetkých kolies
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) 5.8
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) 7,1/5,8/6,3
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de n
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) 580/1525
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2180
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) 4909/1989/1702
Cena (eur s DPH) úplný základ 68 000; tento kus 120 238