Čo to vlastne je
Model 340i žije v tieni výkonnej nafty a vrcholného superšportu menom M3. Po ňom sa obzerajú všetci nadšenci rýchlej jazdy a nemenej rýchleho imidžu. Pritom ale robia ústupky, keďže vo verzii M nedostanú ani praktické kombi, ani štvorkolku.
Pri verzii 340i netreba robiť žiadne ústupky. Podobne ako ich neurobila slovenská polícia, keď jedno z nich v nenápadnej bielej farbe nedávno zakúpila a dnes brázdi diaľnice. A že je policajtom čo závidieť. Výkon 326 koní, zrýchlenie na stovku za 5 sekúnd, efektívny a pritom stále zábavný pohon všetkých kolies.
BMW 340i xDrive Touring Zdroj: Martin Cyprian
Kým ale všetko vyčítate večer pri pive z papierov, zvuk sa nedozviete, aj videá robia len polovičný dojem. Civilne sfarbené strieborné BMW pri studenom štarte zachrapčí a všetky okolité pohľady z desiatok metrov zrazu smerujú naň. Pri plnom plyne znie ako superšport, a keď ho zoberiete do podzemnej garáže, budete tu krúžiť až do záverečnej. Práskanie do výfuku, brblanie pri podradení a hrmot sa odráža od stien a rozdáva radosť všetkým, čo práve v podzemí nakladajú nákup.
Zabijak superšportov
Na vašom obľúbenom horskom priesmyku sa budete baviť ako už dávno nie. Kombi sa zrazu mení na mrštné malé auto s ochotou dorovnávať ostré zákruty zadkom. Keď do nej s vypnutou stabilizáciou na hulváta nabehnete na brzdách a necháte veľký kufor skĺznuť sa do strany.
BMW 340i xDrive Touring Zdroj: Martin Cyprian
Výkon auto vystreľuje z jednej zákruty do druhej, vďaka poddajnému a pritom tuhému podvozku ho máte pod kontrolou v každom momente. Volant je možno príliš tučný, ale má správny odpor, žiadnu pseudopretekársku tvrdosť. Do toho si výfuk strieľa a v športovom nastavení osemstupňová prevodovka pri radení nahor kope, čo pridáva na dramatickom zážitku.
Na vode je to zase vďaka štvorkolke o zábavnej jazde v kontrolovanom šmyku. Len kvôli priľnavým letným pneumatikám musia byť na ceste hektolitre vody, aby sa BMW odhodlalo ísť bokom. Pri ostrom nasadení by sa mu ale zišli kúsavejšie brzdy, niečo, čo by hneď po šliapnutí na pedál dalo jasne najavo istotu. Brzdy sú tu viac pre rodinné kombi, než pre baby M3.
BMW 340i xDrive Touring Zdroj: Martin Cyprian
Praktická stránka
Cestou na dovolenku alebo do práce ostáva príjemné luxusné BMW na každý deň. Vnútri je síce trochu tesné, ale aj vzadu dostatok miesta. Kufor nepatrí medzi najväčšie, no v kombinácii s priestorom pod dnom sa viete pekne nabaliť. A poteší samostatne výklopné veko, háčiky i spoľahlivý a nákupom na narodeninovú oslavu preverený systém odkladacích priečinkov. Otvoríte a zatvoríte ho aj s plnými rukami kopnutím pod nárazník.
Vnútri počuť krásny šesťvalcový zvuk len tlmene, i keď na diaľnici by som si prial lepšie odhlučnenie aerodynamického hluku. Posádku rozmaznáva príplatková hudba Harman Kardon i výborné odpruženie, čo je najväčší rozdiel oproti tvrdým trojkám z minulosti. Netreba sa báť zobrať ju s veľkými kolesami, len potom pozor na obrubníky.
BMW 340i xDrive Touring Zdroj: Martin Cyprian
Samozrejme, 340i ako takmer najdrahší zástupca modelu má všetky špeciálne prvky, výborný infotainment s dotykovým písaním, tancujúce full LED svetlá, ktoré v noci vyrezávajú svetelné lúče, ako aj radarový tempomat. V rannej zápche cestou do práce tak môžete na auto nechať nudné posúvanie sa po metroch k najbližšej križovatke.
Vďaka osemstupňovému automatu dokáže byť aj spotreba príjemná, väčšinu času jazdíte do desať litrov. Na diaľnici točí motor niečo menej než dvetisíc otáčok. Mne vyšla celková kombinovaná spotreba 11,2 l/100 km. Ale zvuk, schopnosti auta a zrýchlenie ma po celý čas fascinovali. Takže na spotrebu som nejazdil ani náhodou, v každodennom živote by to mohlo byť aj okolo deväť.
BMW 340i xDrive Touring Zdroj: Martin Cyprian
Verdikt
Baby M3, inak sa 340i nedá nazvať. Ak vám partnerka, prílišná dospelácka zodpovednosť či jednoducho potreba každodennej použiteľnosti nedovolia ísť do Mka, berte túto verziu. Urobí obrovskú radosť a v zákrutách alebo pri trochu horších podmienkach zosmiešnite aj vašich známych na superšportoch. A to bez ústupkov v podobe nepoužiteľnosti či absencie štvorkolky.
Plusy | Mínusy |
zvuk výfukov | chce to ostrejší nástup bŕzd |
jazdné vlastnosti | |
zábava za volantom | |
praktické riešenia v kufri | |
komfortný a sebaistý podvozok |
BMW 340i xDrive Touring Zdroj: Martin Cyprian
Technické údaje BMW 340i xDrive Touring | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 3,0 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 240 (326) pri 5500-6500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 450 pri 1380-5000 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 5 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 10,1/6,1/7,6 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 495/1500 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1755 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4253/1863/1446 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 32 000; tento kus 76 667 |