Trochu tesné
Kufor je malý. Hoci papierovo má slušný objem, zrejme to zahŕňa aj úplne vpred posunuté zadné sedadlá, na ktoré sa po takej úprave nevojde ani škriatok, ako aj veľký priestor pod podlahou. Na šírku tiež nič extra, aspoň že operadlá sklopíte pohodlne z kufra. A viete si nastaviť ich sklon.
Ani zvyšný priestor nie je dokonalý. Ak sa vzadu pohodlne natiahnete, bude to vykúpené skromným kufrom. A vpredu sa človek cíti trochu stiesnene športovo po vzore iných BMW. Čo je veľmi príjemné v športovom BMW, ale nie v dodávke.
BMW 220d Active Tourer xDrive Zdroj: Ľuboš Mistrík
A či sa niekde šetrilo? Na pohľad nie, kvalita materiálov a všetkého, čoho sa dotknete je poctivá prémiovka. V príplatkovom M pakete to zvýrazňujú ďalšie prešívania, podsvietenia, vytvarované sedadlá i všetky možné elektronické a asistenčné hračky vrátane presklenej strechy. Dodávka dvojka nedáva najavo žiadnu chudobu, snáď s výnimkou vyklápajúceho sa head up displeja namiesto tradičného premietania priamo na sklo.
Dizajn značky?
Dvojku Active Tourer si možno najmä z profilu ľahko pomýliť s ľubovoľnou menšou dodávkou. No charakteristická predná maska a ostré hrany M paketu vracajú tento výtvor späť do rodiny BMW, aj keď pre niekoho je možno príliš usadnuté a trochu nepekné. V triede MPV však nemožno čakať dizajnové zázraky a netreba zabúdať, že ide o prvý pokus automobilky. Spomeňte si na prvé generácie jednotky...
BMW 220d Active Tourer xDrive Zdroj: Ľuboš Mistrík
Jazdí ako BMW
Keďže po praktickej stránke prvý pokus o BMPV nehodnotím vysoko, otázkou ostáva, či je radosť z jazdy hodná mníchovskej značky.
Aj keď dať do malej dodávky M paket je trochu čudné a rozdiel medzi pocitmi samotného auta („som športová dodávka“) a skutočným dojmom („nie si“) je priepastný, pomáha to dojmu z jazdy. Volant je tuhý, hrubý príplatkový s pádlami. Veľmi sem nesedí.
V zákrutách sa ale naplno ukazuje vrtuľa na kapote a športový volant oceníte. Dvojka Active Tourer je poctivý Mníchovčan napriek vyššiemu posedu. Baví aj s naftovým motorom, osemstupňový automat ho príjemne dopĺňa a tuhý, ale poddajný podvozok štrikuje zákrutami. Je malý a obratný. A čo tá predokolka? Nevedno, testovaný kus je štvorkolka.
BMW 220d Active Tourer xDrive Zdroj: Ľuboš Mistrík
Na druhej strane, v tejto kategórii by sa žiadal mäkší podvozok, a to pritom nemáme obuté špeciálne nízkoprofilové gumy. Ehm, Kia Venga je pohodlnejšia. Aj hluk od kolies je akýsi priveľký pre takúto prémiovú značku. Mimochodom, veľmi svižný a trochu hlučnejší motor spotreboval slušných 6,4 litra na 100 kilometrov.
Verdikt
BMW postavilo 2 Active Tourer, aby naplnilo túžbu ľudí po prémiovej dodávke za 50-tisíc eur. Odhliadnuc od toho, že takej potrebe nerozumiem, nie som o výsledku úplne presvedčený. Má síce kvalitu a v podstate aj zábavnú jazdu hodnú značky. A že sa porušili tradície? No a čo, ani čarodejnice už neupaľujeme. Ale Dvojka pokrivkáva po praktickej stránke, a tá je u dodávok ďaleko dôležitejšia ako načančaný športový volant. Možno na druhý pokus – prosíme si menej BMW a viac Transit.
Plusy | Mínusy |
drahý prémiový interiér | málo miesta vnútri |
radosť z jazdy v zákrutách | menší kufor |
nízka spotreba a výkonný motor | horší komfort jazdy |
BMW 220d Active Tourer xDrive Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje BMW 2 Active Tourer 220d xDrive | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 140 (190) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 400 pri 1750 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 6.9 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 5,2/4,3/4,6 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ (l) | 468 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1585 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4342/1800/1586 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 26 800; tento kus 54 693 |