Do mesta
Nový kaškaj je jednoznačne určený viac do mesta. Jeho dizajn má veľa robustných kriviek, auto je obratné, rozmerovo neveľké a vysoký posed s pohľadom ponad vypuklú kapotu poteší na križovatkách slovenských miest. Vždy vidíte, v ktorom pruhu je voľnejšie a čo sa deje niekoľko áut pred vami. Pravda, kým výhľad nezacloní Range Rover.
Mestský dojem podporuje aj vnútorný priestor a jeho rozmery. Pozor, Nissan nie je malý, vo svojej triede patrí medzi stredne veľké autá, ale interiér nie je o zbytočnom plytvaní, skôr efektívnom využití. Rovnaké platí aj o materiáloch a dizajne, japonská škola sa síce nezaprie, no v porovnaní s takým Subaru je to tu moderné a oproti futuristickej Honde zasa konzervatívne.
Nissan Qashqai Zdroj: Ľuboš Mistrík
Na dlhé cesty o niečo menej poteší 400-litrový kufor, čo je dnes už hodnota hatchbacku, je to len o niečo viac ako v takom Pulsare. Aspoň má praktické dvojité dno, i keď po vybratí medzipodlahy vzniká vysoký schod.
S novým motorom
Kaškaj je v ponuke s množstvom motorov, novinkou je benzínová 1,6-ka. Na každodenné použitie tohto auta je blízko ideálu. Je tichá aj za studena, dostatočne pružná na mestské preťahovanie sa, ale aj jazdu po diaľnici alebo mimo mesta. Neprotestuje ani pri skutočne nízkych otáčkach. Na to, že má viac než 160 koní by však mohla byť rýchlejšia, aj oficiálnymi parametrami zrýchlenia aj pocitovo.
Nissan Qashqai Zdroj: Ľuboš Mistrík
Pri víkendovej premávke po Slovensku uvidíte spotrebu hlboko pod šiestimi litrami, keď sa vyberiete na diaľnicu a do prehustených miest, bude to niekde okolo osem, prinajhoršom deväť. A o vhodnosti menšieho benzínového motora oproti naftovému na krátke trasy z pohľadu údržby a predpokladaných servisných nákladov sa toho popísalo dosť.
Crossover od Nissanu teší aj panoramatickým pohľadom pri parkovaní, čo je prvok z vyššej automobilovej ligy. Autíčko na ňom ale vyzerá ako tresnuté kladivom, aj celý infotainmentový displej mohol byť väčší. Celkovo jeho grafika a spracovanie už nepatria medzi najmodernejšie. Pochváliť ale treba palubný počítač medzi budíkmi, má jednoduché ovládanie, grafiku a prináša množstvo informácií.
Nissan Qashqai Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
Kaškaj je viac mestské auto než terénne alebo dovolenkové pre veľkú rodinu. V príplatkoch nemusíte zaškrtávať pohon všetkých štyroch kolies, aj tak budete väčšinu času len na asfalte. Pohodový a tichý benzínový motor má slušnú spotrebu, pruženie je dobrým kompromisom medzi tuhým a komfortným. Vnútorného priestoru nie je na rozhadzovanie, ale s výnimkou dlhej rodinnej cesty k moru postačí. Ak sa vám páči, nevidím dôvod povedať nie.
Plusy | Mínusy |
efektívny vnútorný priestor | menší kufor |
pocit robustnosti | grafika centrálneho displeja |
ticho a a slušná spotreba | |
pohodlný podvozok | |
palubný počítač |
Nissan Qashqai Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Nissan Qashqai 1,6 DIG-T | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,6 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 120 (163) pri 5600 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 240 pri 2000 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 9.1 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 7,4/4,8/5,8 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 401 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1365 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4380/1806/1590 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 18 240; tento kus 28 180 |