Dokonca by bolo možné tvrdiť, že je to takmer to isté, len trochu natiahnuté smerom nahor. Má sa postaviť proti kompaktným SUV na trhu. Lenže to nie sú jediní konkurenti. Po predstavení Audi e-tron pripravuje Audi model Q4 e-tron, ktorý by mal priamo Modelu Y liezť do rybníka.
Model Y bude veľmi dôležitým pre automobilku, lebo je omnoho dostupnejší ako väčší crossoverovo-SUV produkt Model X. Na domácom trhu má cena začínať na hodnote 39 000 amerických dolárov. Lenže to znamená dodávku v roku 2021, ak ho zákazník bude chcieť už budúci rok, tak si Tesla zaúčtuje 47-tisíc dolárov za kus s lepšími parametrami.
Interiér bude mať tiež rovnaké rozloženie ako v menšom liftbacku. Ale na rozdiel od neho ponúkne až sedem sedadiel. Vzhľadom na prudký spád strechy sú zadné sedadlá v treťom rade skôr núdzové a pre menších pasažierov.
Tesla Model Y - zvýšená karoséria má sedem miest Zdroj: Tesla Motors
Verzia Standard Range bude ponúkať zrýchlenie na 96 kilometrov za hodinu (60 mph) v priebehu 5,9 sekundy a dojazd bude 368 kilometrov na plné nabitie. Verzia Long Range príde so zrýchlením na rovnakú hodnotu za 5,5 sekundy a celkovým dojazdom 480 kilometrov.
Ako alternatíva k týmto dvom bude Dual Motor AWD ponúkajúca 96 kilometrovú rýchlosť už za 4,8 sekundy, ale dojazd medzi prvými dvomi. Ten bude 450 kilometrov. Automobilka pre tento model ponúkne aj funkciu Autopilot.
Práve Standard Range bude štartovacou sériou už budúci rok, úplný základ bude nasledovať rok na to. Otázkou ostáva ako sa automobilke podarí dodržať plány spustenia produkcie. S Modelom 3 to bol celkom problém.
Tesla Model Y - prístrojová doska vyzerá ako z Modelu 3 Zdroj: Tesla Motors