V rozhovore pre Car and Driver povedal Peter Mertens, šéf vývoja technológií Audi nasledovné: "Dvanásťvalec nebudeme mať naveky. Exitujú zákazníci, ktorí naozaj chcú dvanásť valcov, a sú šťastní, že si ho môžu objednať. Ale toto bude posledná inštalácia."
Počas produkcie bol motor W12 v rôznych modeloch koncernu. Od Phaetonu a Touaregu, cez Audi A8 až po Bentley Continental GT. Nová verzia začala svoju púť v SUV Bentley Bentayga. Aj nová generácia bude mať W12, ale ako bolo vyslovené, už bude posledná.
Audi A8 02 Zdroj: Audi
Aj napriek tomu má A8 k dispozícii niekoľko agregátov. Benzínový šesťvalec s objemom tri litre a štvorliter s ôsmimi valcami predstavujú základ benzínovej ponuky. Naftové agregáty majú rovnaké usporiadanie a objemy.
Naproti tomu, Bentley s opustením koncepcie W12 vôbec nepočíta. Je to z dôvodu, že pri Bentley sú zákazníci viac zaťažení na veľké a výkonné motory. Pre Audi je ešte jedna downsizingová správa, skončiť by mal aj desaťvalec s objemom 5 litrov v R8. Už na autosalóne v New Yorku má byť nová verzia R8 s prepĺňaným šesťvalcom.
Audi A8 03 Zdroj: Audi