Citát z tlačovej správy: „Aby bola Tata Nano ešte viac žiadaná, upravený motor s objemom 624 centimetrov kubických prináša pôsobivých 28 kW (38 k) oproti súčasným 26 kW (35 k). Aj krútiaci moment vzrástol z 48 na 51 Nm. Aj napriek tomu sa spotreba, dôležitá vlastnosť z pohľadu užívateľa, znížila na 3,9 litra na sto kilometrov, čo certifikovala aj Indická automobilová asociácia. Nízka spotreba a nízka hmotnosť prinášajú aj nízke emisie, iba 92,7 gramu CO2 na kilometer.“
Upravený motor auta, ktoré má v Indii nahradiť rikše a prispieť k motorizácii, má svoj rýchlostný limit na hranici 105 km/h. S celkovým tvarom auta a použitými kolesami to je rozumné nastavenie. Po novom dokáže mikroauto zvládnuť kopce až s 30 percentným stúpaním.
Okrem rýchlosti sa zlepšili aj jazdné vlastnosti. Nové nastavenie podvozka zaručuje, spoločne s rozperou predných tlmičov posun vpred. Stále však ostala dobrá manévrovateľnosť, keď Nano zvládne otočku na polomere štyroch metrov.
Citácia z tlačovej správy číslo 2: „Interiéry sú úplne zmenené so zvýšeným pocitom prémiovosti na pohľad, aj na dotyk. Luxusná béžová charakterizuje najvyššiu výbavu LX, bohatá čierna je určená pre CX a dychberúca stredne šedá bude vo výbave Standard.“
Výbavy obsahujú veci, ktoré auto posúvajú do vyšších sfér. Napríklad základná Nano Standard ponúkne prvýkrát sériovo posilňovač bŕzd. Taktiež netreba zabudnúť na číre predné svetlomety, bezdušové pneumatiky a nastaviteľné spätné zrkadlo.
Nano CX, čo predstavuje strednú cestu výbav, rozmazná vodiča klimatizáciou s kúrením. Za tú sa však pripláca. Okrem zmeny farby interiéru teda možno v CX nastaviť aj spolujazdcove spätné zrkadlo a na kolesách sú polovičné puklice.
Najviac luxusu posádka zažije v béžovom interiéri verzie LX. Centrálne zamykanie, elektrické predné okná, držiak nápojov vpredu, nárazníky vo farbe karosérie, hmlové svetlá, elektronické počítadlo prejdenej vzdialenosti, zadný spojler a puklice cez celé koleso znejú síce úsmevne, ale stále poskytujú to, na čo v Indii zvyknutí, pri základných formách transportu, ľudia neboli.
Ceny jedného z najlacnejších nových áut začínajú na 1980 eurách za Standard, CX môže zákazník kúpiť za 2405 eur a luxus výbavy LX vyjde na 2775 eur.
V Indii sa s Nano stávalo to, čo sa bežne stáva talianskym superšportom. Samovznietenie bolo zaznamenané v niekoľkých prípadoch. Výrobca sa preto vrhol na riešenie tohto problému a nové autá by nemali tento neduh predvádzať.
Foto – Tata