Renault Twingo už má pár rokov za sebou a prešlo aj jedným faceliftom. Čas je neúprosný a aj naň dôjde. Preto automobilka experimentuje s možnosťami vzhľadu novej generácie miniauta. Najnovším prieskumom reakcií publika je koncept Twin’Z.
Nový koncept bude mať elektrický pohon. Na prekvapenie, výkon nepôjde na predné kolesá, ako pri ostatných modeloch, ale na zadné. Je to logické, lebo motor je nad zadnou nápravou a spolupracuje s batériami pod podlahou.
Potenciálny nástupca Twinga má dĺžku 3627 milimetrov, šírku 1705 milimetrov a výšku 1506 milimetrov. V porovnaní so súčasnou generáciou je koncept o 72 milimetrov kratší, o 17 širší a o 46 vyšší. Rázvor sa výrazne predĺžil, až o 127 milimetrov.
Najväčším šokom je usporiadanie dverí. Miesto trojdverovej koncepcie dostal koncept Twin’Z pätoro dverí. Po vzore niektorých malých MPV od konkurencie, ako Ford B-Max a Opel Meriva, aj malý Renault má netradičné usporiadanie. Najbližšie je Merive, predné dvere sa otvárajú klasicky a zadné vzad. Podobne ako B-Max zase nemá stredný stĺpik.
Ani interiér nie je úplne bežný. V Twin’Z sú nezvykle tenké sedadlá, ktoré podporujú pocit vzdušnosti. A tiež pozitívne pôsobia na celkovú hmotnosť. Tá sa zastavila na 980 kilogramoch kompletne aj s batériami.
Malý koncept poháňa elektromotor s výkonom 50 kW (68 k) a krútiacim momentom 226 Nm. Štyri balíky Li-Ion batérií poskytujú rádius až 161 kilometrov pri ideálnych podmienkach. Naopak, v prípade potreby sa dokáže rozbehnúť až na 130 km/h.
Celý koncept navrhol britský dizajnér Ross Lovegrove, ktorý nemalú pozornosť venoval aj diskom. Osemnástky sa budú čistiť veľmi zle, ale pri koncepte sú použiteľné. Obúvajú špeciálne pneumatiky od Michelinu s rozmerom 205/40 R18. Miniauto využíva predné zavesenie MacPherson a tlmiče od známej firmy Ohlins.
Foto – Renault