Okrem toho, že bola funkčne upravená a rozšírená, vyzerá asi najlepšie zo všetkých Fabii tretej generácie. A o tej je zase známe, že je krajšia ako predchodcovia. K bodykitu pribudol aj otvor na nasávanie vzduchu do kabíny nad čelným oknom, či veľké krídlo nad zadným.
Kým bežné Fabie hrabú len prednými, R5 zapojí aj zadnú nápravu. Roztáča ich prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,6 litra. Výkon je najmenej 205 kW (276 k) a spolupracuje s päťstupňovou sekvenčnou prevodovkou. Podľa predpisov FIA má aj hmotnosť 1230 kilogramov. Palivová nádrž má objem 82,5 litra a jeden ostrý kilometer z nej vytiahne 0,6 litra.
Ešte pred samostatnou homologizáciou najazdili jazdci až 10 000 kilometrov na rôznych cestách a v rôznych poveternostných podmienkach. Prvou posádkou bude Esapekka Lappi s Janne Ferm a druhá bude v zostave Jan Kopecký a Pavel Dresler. Tretie vozidlo budú riadiť Pontus Tidemand a Emil Axelsson.
Do kolotoča sa vrhne aj nový Hyundai i20. V súčasnosti sú na trhu práve tieto dve autá najväčšími rivalmi a rovnako budú bojovať aj na súťažiach. Model i20 WRC má trochu meškanie za novou generáciou malého auta. A meškanie naberie aj kvôli homologizačným procesom.
Hyundai i20 WRC - príde až do sezóny 2016 Zdroj: Hyundai
Súčasná generácia i20 WRC ešte vydrží do konca tejto sezóny a potom v roku 2016 nastúpi v plnej sile tá nová. Na testoch sa zúčastňuje posádka Kevin Abbring a Sebastian Marshall. Do prípravy je zapojená aj podádka, ktorá vyhrala Rally Deutschland minulý rok, Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul.