Najvýkonnejší derivát so znakom štyroch spriahnutých kruhov odhodil pevnú strechu a nasadil si elektrohydraulicky ovládaný soft top. Materská automobilka najprv zverejnila jeho oficiálne fotografie a vzápätí ho pod typovým označením Audi R8 GT Spyder predstavila na okruhu LeMans. Stalo sa minulý víkend pri príležitosti slávnej dvadsaťštyrihodinovky, v ktorej (mimochodom) zvíťazilo Audi. Sebavedomo naplánované, profesionálne zvládnuté.
Rovnako ako GT aj GT Spyder poháňa 5,2-litrový vidlicový desaťvalec s priamym vstrekovaním benzínu. Dosahuje maximálny výkon 412 kW (560 k) a masívny krútiaci moment, ktorý vrcholí na úrovni 540 Nm. O jeho distribúciu sa stará automatizovaná šesťstupňová prevodovka R-tronic spolu so systémom pohonu štyroch kolies quattro.
Pri kreovaní otvorenej verzie, ako to už v takýchto prípadoch býva, konštruktéri Audi zviedli vyčerpávajúci zápas s hmotnosťou. Celkom úspešne. V porovnaní s Audi R8 Spyder ušetrili 85 kg. Na úsporách sa podieľa pomocný rám uloženia motora vyrobený z horčíkovej zliatiny aj hliníková karoséria (ASF) s plastovými dielcami vystuženými karbónom. Nižšiu hmotnosť má prevodovka, ľahšie sú aj keramické brzdy, disky devätnásťpalcových kolies a škrupinové sedačky.
Zdroj: 1
Plátenná strecha sa na pokyn elektrického spínača otvorí aj zavrie za rovných 19 sekúnd. Netreba pritom zastať, stačí znížiť rýchlosť na 50 km/h. Za sedadlami číha dvojica vystreľovacích ochranných oblúkov. Aktivizujú sa v momente prevrátenia, aby chránili posádku.
Zdroj: 2
Audi R8 GT Spyder akceleruje z 0-100 km/h za 3,8 sekundy a dosahuje maximálnych 317 km/h. To znamená, že za kupé R8 GT zaostáva o 0,2 sekundy v zrýchlení a o 3 km/h v disciplíne maximálna rýchlosť. Prijateľná obeť za „live“ koncert dvoch výfukových hrdiel. Čo poviete.
Zdroj: 3
Sériová výroba skončí exemplárom číslo 333. Cena od 207 800 €.
Zdroj: 4
Zdroj: 5
Foto – Audi