Subaru má status legendy. Väčšina ľudí si však nevybaví celú ponuku modelov, ale iba jeden konkrétny. Modrá Impreza s ideálne zlatými diskami a magickou trojicou písmen WRX, prípadne v lepšom prípade aj STI je tým pravým, čo prvé skrsne v mysli.
Najdiskutovanejšou bola bez pochybností posledná generácia. Tá mala spočiatku iba päťdverovú karosériu hatchback, čo nebolo priaznivcom pochuti. Vzbudila tak viac polemiky ako predtým bugeye s obrovskými okrúhlymi svetlami. Našťastie pribudol časom aj sedan a tým sa zlé reči obmedzili.
Podľa výzoru nového konceptu WRX už dizajn nebude tou diskutovanou časťou auta. Tým bude pravdepodobne názov. Vytratí sa totiž nápis Impreza. Modrá farba mu našťastie zostala, len zlaté disky a veľké krídlo si treba domyslieť.
Ako doplnok ku ostrej modrej pôsobí krikľavo žltá. Tá sa dostala na predný nápis WRX vnútri masky, na brzdové strmene a tiež na koncovky výfuku. Tie pravdepodobne nezostanú príliš dlho čisté. Samotná farba karosérie dostala meno WR Blue Pearl III.
Spojler na kufri chýba, pretože je integrovaný do veka. To ale nie je záruka, že by sa naň v prípade sériovej výroby nedostal. Predsa obrovské krídlo nemusí fungovať, ale je tradičné pre najvýkonnejšie modely značky.
Takisto tradícia káže nasávač vzduchu na prednej kapote. Karbónová strecha až tak tradičná nie je, ale prispieva k zníženiu ťažiska vozidla. V porovnaní so súčasnou generáciou je koncept nižší a širší, čo tiež vytvára agresívnejší vzhľad. Titánovo sfarbené disky BBS s priemerom 20 palcov obúvajú pneumatiky Dunlop. O parametroch pohonnej jednotky sa zatiaľ nehovorí.
Foto – Subaru