Auto má štvorvalec s objemom 2,5 litra. Po výrazných úpravách dosahuje neoficiálny výkon až 258 kW (350 k). Za oceánom to je naozaj, kvôli homologačným úpravám, skôr projekt Subaru Tecnica International ako samotného Subaru.

Úpravy motora sú naozaj rozsiahle. Štandardné turbo muselo ustúpiť väčšiemu kúsku od HKS. To umožnilo až o 10 percent vyšší plniaci tlak. Vnútro motora muselo dostať kované piesty a kľuky. Nasávanie vzduchu má nové vedenie a je odľahčené.

Na volante je tlačidlo ovládajúce ostrekovanie medzichladiča stlačeného vzduchu. Ku vysokému výkonu prispieva aj výkonnejšie palivové čerpadlo tlačiace palivo do väčších vstrekovačov. Nový je aj výfuk, ktorý má až o 17 percent menej odporu a hmotnosť iba dva kilogramy.

Subaru STI S209 - vzadu je masívne krídlo Zdroj: Subaru

Motor je spojený výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Kolesá majú disky od BBS s priemerom 19 palcov. Sú obuté do pneumatík Dunlop GT600A. Aj vďaka nim dokáže S209 vyvinúť až 1G bočného preťaženia v zákrutách.

Podvozok samotný, s tlmičmi Bilstein, má aj tuhšie pružiny. Postranným produktom výmeny podvozku je zníženie svetlej výšky o 20 milimetrov. Aby ten výkon niečo aj skrotilo má S209 6-piestikové brzdové strmene vpredu a dvojpiestikové vzadu.

Subaru STI S209 - interiér je prísne účelný Zdroj: Subaru