Audi zasahuje do sféry športových áut hlavne modelmi R8 a TT. Menšie TT má vo svojom subrybníku malých kupé enormné množstvo rivalov. Preto ho treba diferencovať. Na lepšie vymedzenie modelu Audi pripravilo zatiaľ najvýkonnejšiu verziu s pomenovaním Audi TT RS Plus.
Plusko bude aj ako kupé, aj ako kabriolet. Už TT RS bez matematických znamienok je odlíšené od TT, ktoré nemá ani logo RS. Nový prírastok spredu zaujme maskou s jedným centrálnym otvorom a povrchom lesklej antracitovej farby. V tomto lichobežníku si svoje miesto našiel aj znak TT RS Plus.
Kontrastne s maskou dostal jej okraj matný hliníkový povrch. Spätné zrkadlá idú ešte ďalej so svojimi karbónovými krytmi. Pri vandalizme a náhodnom neodhadnutí vzdialenosti je teda lepšie spoľahnúť sa na poisťovňu.
Zadná časť ukáže tradičný difúzor, ale koncovky výfuku nie sú megalomanské. Aspoň teda počet. Sú iba dve, po jednej na každej strane. Miesto chrómu majú iba čierny povrch. Vo výfuku sa nachádza ventil, ktorý reguluje zvuk motora.
Motor, ktorý dostal karbónové kryty ponúka výkon 265 kW (360 k) a krútiaci moment 465 Nm. Tieto údaje sú o 15 kW (20 k) a 15 Nm vyššie od bezpluskového TT RS. Kupé aj roadster sú obmedzené na maximálnu rýchlosť 280 km/h.
Mágia prichádza pri pohľade na zrýchlenie. Kupé je na stovke za 4,1 sekundy, ale s automatickou prevodovkou S Tronic. Manuál to zvládne za 4,3 sekundy. Roadster váži viac a to sa automaticky podpísalo na zrýchlení. S Tronic šprintuje 100 km/h po 4,2 sekundách, manuál až po 4,4.
Predstavenie auta verejnosti prebehne na Ženevskom autosalóne o pár týždňov, ale ceny sú už známe. V Nemecku si Audi vypýta za TT RS Plus kupé s manuálnou prevodovkou 60 650 eur, s S tronicom 62 800 eur. Roadster vytiahne z účtu 63 500 eur v prípade ručného radenia, automatické zvýši cenu na 65 650 eur.
Prečítajte si aj o ďalších novinkách Ženevského autosalónu
Foto – Audi