Zásadným rozdielom oproti bežnému Kodiaqu je teda zadná časť. Celkovo študenti do auta investovali 2 000 hodín svojho času. Pracovalo na ňom 35 študentov. Pre úžitkové auto vytvorili osvetlený ložný priestor so skrytým odkladacím boxom. Nad tým všetkým je masívny ochranný rám.
V prvom rade bolo nutné zbaviť sa zadného páru dverí a skrátiť strechu. Na streche tiež pribudla aj svetelná rampa. Celé auto je rozšírené, čo reflektujú aj skrátené dvere. V rámci rozšírenia zakomponovali študenti do prahov aj nástupné schodíky.
V prednej časti toho nebolo treba meniť veľa, ale aj tak pribudol ochranný rám s navijakom. Vzhľad ešte mení aj použitie zvýšeného nasávania. Kodiaq síce nemôže brodiť hlboké rieky, ale na hlboké mláky na sídlisku to určite bude stačiť.
Škoda Montiaq - zadné dvere zmizli úplne Zdroj: Škoda
Predný nárazník ostal síce bez zmien, ale v jeho spodnej časti sú tiež nové LED svetlá. Interiér, okrem skrátenia, dostal rovnaké tvary ako má štandardne. Akurát je častým prvkom oranžová farba, či už čalúnenia, alebo prešívania. Sedadlá so športovým tvarom poskytla vrcholná verzia modelu, Kodiaq RS.
Študenti do vozidla zakomponovali aj chladničku, či 2000-wattový subwoofer. O pohon konceptu sa stará dvojlitrový benzínový motor TSI s výkonom 140 kW (190 k).
Škoda Montiaq - ložná plocha ukrýva úložné priestory Zdroj: Škoda