Lamborghini Aventador sa ani nestihol u dealerov ohriať, už je na viac ako rok dopredu vypredaný. Postupne sa do neho púšťajú aj úpravcovia. Jedným z prvých je Oakley design. Zobral si do parády model Aventador LP700-4 a spravil z neho LP760-2.
Rozmenené na drobné to znamená, že zo 700 koní v názve, čo je reálne 690 (514 kW) podľa výrobcu je po úprave riadiacej jednotky 760 koní – 566 kW. Krútivý moment zaznamenal porovnateľný rast zo 690 Nm na 745 Nm.
Zníženie hmotnosti je však zásadnejšia zmena ako silnejší motor. Auto je ľahšie o 85 kg, čo nie je veľa, ale tento pokles bol dosiahnutý vyhodením predného diferenciálu. Namiesto pohonu všetkých štyroch kolies sú poháňané len dve zadné.
Po stránke výzoru sa upravené auto líši od sériového zmenenými nárazníkmi, prahmi a novým zadným difúzorom. Ostatné zmeny zahŕňajú karbónovú strechu a špeciálne odľahčené disky kolies s pneumatikami od Pirelli so šírkou 255 mm vpredu a 355 mm vzadu.
Zdroj: 1
Ferrucio Lamborghini, pôvodne vyrábajúci traktory, založil automobilku s cieľom konkurovať vozidlám GT od Ferrari. Súčasný Aventador je pokračovateľom rodu hypervozidiel zo Saint Agaty. K slávnym predchodcom patria Miura, Countach, Diablo a prvá štvorkolka, ktorá už vznikla pod taktovkou Audi – Murciélago. V celej histórii sú všetky poháňané vidlicovými dvanásťvalcami s objemom približne 6,5 litra, ktorý sa v jednotlivých modeloch mohol trochu zmeniť.
Zdroj: 2
Verzia Aventadoru od Oakley design konkuruje Zondám, Koenigseggom a zo stajne hlavného konkurenta Ferrari súperí hlavne s modelom 599. Cena sériového Aventadoru LP700-4 je 255 000 eur. Cenu upraveného Oakley design nezverejnilo. Oznámili však, že bude vyrobených iba päť kusov. A tri z toho sú už predané.
Zdroj: 3
Foto - Oakley design