Nové Clio RS sa už pomaly prediera do popredia záujmu, ale nemecký úpravca Cam Shaft sa pustil do toho staršieho. Tretia generácia Clia mala dve fázy. Prvú pred faceliftom využili konštruktéri na predvedenie možností auta a firmy.

Pôvodné Clio III RS poháňal dvojlitrový radový štvorvalec s výkonom 145 kW (197 k). Cam Shaft zasiahlo do motorového priestoru montážou zmeneného športového vzduchového filtra od renomovanej firmy K&N a preprogramovaním riadiacej jednotky.

Po úprave sa podarilo dvojlitru zmerať slušných 165 kW (225 k), čo predstavuje nezanedbateľný nárast o 20 kW (28 k). Hranie sa s parametrami motora nie je tým hlavným lákadlom, ktoré upravené auto ponúka.

Tým nie je ani oblepenie auta matnou šedou fóliou. Ani zelené kolesá so zelenými fľakmi nie sú tým najlepším na aute. Aj keď kontrast vytvárajú. Vnútro so sedadlami Recaro, dodávanými priamo od Renaultu za príplatok už niečo naznačuje. Zadné sedadlá sa porúčali a uvoľnili tak miesto čiastočnému rámu.

Najzaujímavejšia časť je podvozok. Celý podvozkový set, tlmiče aj pružiny dodalo H&R. Predné brzdy sa našli v koncerne vyrábajúcom auto a pochádzajú z Renaultu Mégane druhej generácie, konkrétne z modelu RS R26R.

Na zelených sériových kolesách sú obuté pneumatiky Kumho s rozmerom 215/45 R17. Toto Clio RS je pekným príkladom, ako sa z firmy zaoberajúcej sa oblepovaním automobilov stal úpravca so všetkým, čo k tomu patrí. Cenové relácie jednotlivých úprav zverejnené neboli.

Foto – Cam Shaft