V Taliansku jazdí Fiat 500 v rámci Sara GT Cupu, v ktorom sa stal aj šampiónom. A práve dielňa Romeo Ferraris pripravuje tieto malé beštie do okruhového kolotoča.

Na okruhu Vallelunga úpravca predstavil cestnú verziu, odvodenú od závodnej s názvom Romeo Ferraris Cinquone Stradale. Tá má s okruhovým špeciálom podobnú vizáž.

Rozdiel od sériového Fiatu 500 je zreteľný, vďaka kapote s masívnymi nasávacími otvormi, integrovaným rozšírením karosérie a zadný nárazník s centrálnym vyústením výfuku a difúzorom.

Zadné sedadlá museli prenechať miesto ochrannej mreži. Prístrojová doska dostala podľa súťažných vozidiel semišový finiš. Vodič sedí v karbónových sedadlách, v ktorých ho drží štvorbodový bezpečnostný pás. Rovnako sa usadí aj spolujazdec a pripútanie je tiež totožné s pilotom.

 

Dych vyrážajúci je výkon motora. Klasický 1,4 litrový štvorvalec s turbom dosahuje až 221 kW (300 k). Súťažná verzia ponúka ešte o 44 kW (60 k) viac, čiže 246 kW (360 k) na 900 kilogramov.

Hmotnosť cestnej verzie Cinquone Stradale sa zastavila na presnej jednej tone, takže pomer výkonu a hmotnosti sa dá ľahko vypočítať. Tristo koní na tonu je výborná hodnota.

Foto – Romeo Ferraris