Tým pocteným autom je Type 18 Black Bess, z ktorého si piaty kus do série berie meno. Pôvodné vozidlo Black Bess Bugatti označuje ako prvé superšportové auto, ktoré bolo možné legálne použiť v bežnej premávke na bežných komunikáciach.
Športový špeciál zo začiatku minulého storočia bol poháňaný radovým štvorvalcom s obrovským objemom 5 litrov. V tej dobe bolo aj 73 kW (100 k) veľmi vysoký výkon umožňujúci Black Bess dosiahnuť až 160 kilometrov za hodinu. Riadil ho sám Ettore Bugatti a v roku 1912 vyhral preteky do kopca Mont Ventoux.
Podobne ako všetky predchádzajúce modely, aj Black Bess vznikne v troch exemplároch. A tiež budú mať všetky karbónovú diely karosérie. V prípade piatej legendy lakované čiernou farbou so zlatými prvkami.
Vnútro sa nesie v kontrastnom duchu. K čiernej karosérii sa hodí bledá béžová farba čalúnenia. Tá zase ladí s bledohnedou, ktoru je čalúnená prístrojová doska a hlavne dverové výplne. Práve tie sú interiérovou čerešničkou na torte, pretože je na nich vyšitý motív Type 18 Black Bess a lietadla Morane Saulnier Type H, patriaceho jednému zo siedmy majiteľov pôvodného auta, Rolandovi Garrosovi.
Bugatti Veyron Black Bess - historické momenty
Mechanické komponenty pod kapotou v strede sa nezmenili. Je tam rovnaký motor W16 so štyrmi turbami, ako v normálnom Grand Sport Vitesse. Séria Black Bess sa ukáže na autosalóne v Pekingu a bude na predaj za 2,18 milióna eur.
Špekulácie hovoria, že posledná, šiesta etapa série Legend by mala niesť meno Elišky Junkovej.
Foto - Bugatti