Prvou etapou podujatia nazvaného Star Experience Roadshow bolo predvedenie toho, čo dokáže nové Éčko. Nepozorný vodič, auto z vedľajšej cesty, Éčko zastavilo samo, do makety nenabúralo. Nesimulovalo tak test systému automatického brzdenia v nemenovanej severskej automobilke, keď ho zabudli zapnúť. Rovnako Éčko zastavilo v prípade chodca v jazdnom pruhu. Toho neregistruje radar ako autá, ale registrujú ho dve kamery za čelným sklom.

Mercedes-Benz Star Experience Roadshow - Éčko sa vyhlo makete Zdroj: jmr

Po predvedení automatického parkovania nastala konečne chvíľa sadnutia sa za volant. E350d slúžilo na ukážku ako fungujú brzdy. Kužele zostali na svojom mieste, len prišiel poznatok, že dráha na letisku je úplne presne široká na otočenie Mercedesu triedy E.

Mercedes-Benz Star Experience Roadshow - plné brzdy boli menej prekvapivé ako pekný hnedý interiér Zdroj: jmr

To pravé však len nasledovalo. Prvé sadnutie za volant AMG SLC43 ukázalo, že práve na umelých tratiach funguje lepšie ako v reálnom svete, v tom stačia slabšie alternatívy. Pár kôl medzi kužele a výmena priniesla volant aj ostatné časti AMG GT. Dychberúci dizajn zvonka miernila biela farba.

Vnútri však naplno úradovala červená s čiernou. Lenže celkové pocity z jazdy neboli také strhujúce. Volant kladie príliš málo odporu, AMG GT je omnoho kultúrnejšie ako bolo SLS AMG. Preto berte výkonnejšiu verziu AMG GTs. Tá má presne tú štipku nebezpečnosti, ktorú od tohto auta podvedome očakávate.

O adekvátnosti tvrdenia len presvedčilo AMG C63S presne s takým motorom. Posledná výmena znamenala najnovšie AMG C43. V porovnaní s C63S malo horšiu priľnavosť na civilnejších pneumatikách a nervóznejšiu prednú nápravu.

Mercedes-Benz Star Experience Roadshow - AMG GT je nutné ako GTs Zdroj: jmr

Štvrtý modul, jazdenie v bežnej premávke mal približne 20 kilometrov. Dvadsať kilometrov a tri autá. Už to prvé bolo vynikajúce, V250d vo verzii Exclusive s presklenou strechou je ideálnym vozidlom na jazdu miesto lietania. Len mu akosi chýba šesťvalec.

Nedostatok valcov vyriešil model S500 kupé. Osemvalec mal príjemnejší zvuk ako S63, viac vynikne samotný motor, lebo ho neprehluší výfuk. A posledná zastávka v SL400 so šesťvalcom predviedla, že ponuka motorov vo veľkom roadsteri nemá žiadne slabé miesto.

Mercedes-Benz Star Experience Roadshow - S500 vyniká perfektným zvukom Zdroj: jmr

Posledný modul predvádzal možnosti Smartu. Tá šírka, kde malo E350d problém otočiť sa, zvládol Smart s rezervou minimálne dvoch metrov. A slalom na ňom je celkom zábava. Veď ForFour, ktorý sa nám dostal do rúk má pohon zadnej nápravy, teda ako aj ForTwo.

Mercedes-Benz Star Experience Roadshow - Smart sa dokáže otočiť skoro na mieste Zdroj: jmr

Po celý čas v hlave rezonovala len jedna vec. Ako je možné, že AMG GT nebolo tak strhujúce ako C63S? Odpoveď je jednoduchá. To S v názve je viac ako len písmeno a pár koní navrch. Je to úplne iné auto.