„S elektromobilom treba jazdiť s rozumom. Brať vážne hlásený dojazd a mať rezervu. Keď sú však nabíjačky blízko, nie je dôvod nejazdiť, ako sa vám páči, a užiť si trebárs jeho zrýchlenie,“ odpovedá na otázku, či je to trochu aj zábava.

„Najčastejšie jazdím v Bratislave a okolí, rádius tak 50 kilometrov. Na jedno nabitie sa dá v pohode zájsť aj do Nitry či Piešťan, kde sú rýchlonabíjačky siete Greenway,“ hovorí. Pri svižnej jazde po meste a blízkom okolí kapacita batérie vydrží približne na 110 kilometrov, pri komótnejšom štýle tak 130. Ale batériu majiteľ kvôli zlepšeniu jej životnosti nabíja len na 80 percent, čo dojazd znižuje.

„Dlhé trasy sa vyhodnocujú ťažšie. Pri pokojnej jazde pri plnom dobití je 150 km reálnych, ale zdá sa mi komfortnejšie ísť rýchlo k ďalšej nabíjačke – a vtedy je dojazd v rozmedzí 80 až 110 km podľa štýlu jazdy.“ Rado má za sebou aj cestu z Bratislavy do Ružomberka, počas ktorej auto trikrát nabíjal. Celá trasa tak trvala štyri a pol hodiny.

VW e-Golf Zdroj: Imagine Motion

„Hustota siete rýchlonabíjačiek je tak akurát. Mimo Bratislavy by ich mohlo byť viac, aby sa človek cítil komfortnejšie. Bolo by tiež fajn, keby sa na jednej mohlo nabíjať viac áut súčasne,“ tvrdí majiteľ elektromobilu. Aj podľa TREND.sk je problémom najmä nedostatok konektorov, lebo aj keď sú pri rýchlonabíjačke dve alebo štyri parkovacie miesta, keď tu zastavia dve autá s rovnakým konektorom, nabíjať sa môže len jedno. Poruchové sú podľa majiteľa len zriedka.

Ďalšou hrozbou pre jazdenie na elektrinu je, že budú nabíjačky obsadené a celé plánovanie nabíjania sa môže rozsypať. Počas testu Nissan Leaf so zvýšenou kapacitou sa to redakcii stalo dvakrát, na mieste sa vždy nabíjala Tesla.

„Za tie 4 mesiace, čo jazdím, bola nabíjačka obsadená asi štyrikrát. A len dva razy som musel čakať, lebo už nebola iná možnosť. Autá, ktoré ma blokovali, však boli už pred dobitím a teoreticky by ste nikdy nemali čakať viac ako 45 minút, pretože taký je vyhradený maximálny čas na jedno dobíjanie,“ hovorí Rado.

Pre majiteľa elektromobilu je otravné nosiť so sebou množstvo káblov, pretože je viac možností, ako môže svoj Leaf dobiť. A na otázku, či elektromobil napriek svojej koncepcii prakticky bez tepelných strát dokáže auto vykúriť odpovedá: „Auto kúri asi po 30 sekundách, akurát treba rátať so znížením dojazdu. Raz som si nechal rozmraziť zasnežené auto a stálo ma to 8 percent energie z batérií, čiže asi 2 kWh.“