„Ide o 26-tisíc áut dovezených priamo importérom plus 6-tisíc individuálne kúpených,“ uviedol konateľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko Karel Sklenář. Vozidlá budú zvolané do servisov v marci, účasť bude podľa K. Sklenářa dobrovoľná.
Škoda Auto Slovensko už vlani uviedla, že problém ohľadom vozidiel vybavených dieselovými motormi, ktoré umožňujú obchádzať meranie emisií, sa týka modelov Fabia II, Roomster, Rapid, Octavia II, Yeti, Superb II.
Škoda Auto má zo všetkých značiek dlhodobo najsilnejšie postavenie na slovenskom trhu s novými vozidlami, kde v minulom roku predala 16 570 osobných automobilov.
Z predchádzajúcich informácií dovozcov značiek skupiny VW vyplýva, že na Slovensku predali dohromady 46-tisíc vozidiel, ktorých sa týka emisná aféra. Okrem 26-tisíc importérom dovezených vozidiel značky Škoda išlo o 14 809 áut značky Volkswagen, 3 278 áut Audi a 2 577 vozidiel značky Seat. Tieto údaje nezahŕňajú autá, ktoré si Slováci sami doviezli z cudziny.
Aféra vypukla vlani v septembri, keď americká Agentúra pre životné prostredie obvinila koncern VW, že jej turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 vo verzii Euro 5 sú schopné obchádzať homologačné emisné merania. Riadiaca jednotka rozpozná, keď sa vozidlo podrobuje emisnému testu a prejde na ekologický režim, pri ktorom vozidlo produkuje výrazne nižšie množstvo škodlivín.
Vozy s motorom typu EA189 vo verzii Euro 5 sa už v Európe nepredávajú, celkovo sú ale problematické motory namontované v 11 miliónoch áut koncernu VW po celom svete, z toho je asi 1,2 milióna škodoviek.