Podobne ako ostatné koncernové modely spaľujúce CNG má aj Scala rovnaké základné myšlienky. V koncerne ešte s takýmto pohonom funguje napríklad Seat Leon, či Volkswagen Golf a Audi A3. V podstate G-Tec Scala prichádza ako alternatíva ku Octavii s rovnakým palivom a označením.
Kým väčšia Octavia pracuje s 1,5-litrovým motorom, Scala má menší litrový trojvalec. Ten disponuje výkonom 66 kW (90 k) a krútiacim momentom 160 Nm. Spojený je s manuálne radenou šesťstupňovou prevodovkou.
Základom vozidla nie je dosahovanie časov na horských priesmykoch, ale výhodnosť cestovania vďaka nízkym nákladom. Scala G-Tec má nádrž na 30,4 kilogramu CNG a tiež deväťlitrovú nádrž na benzín. V teoretickej hladine dokáže s plnými nádržami Scala na plyn prejsť až 630 kilometrov.
Škoda Scala G-Tec - s CNG je možné parkovať aj v podzemných garážach Zdroj: Škoda
Trochu problém môže byť zmena pohonu pri pohľade do batožinového priestoru. Kým Scala s bežnými palivami ponúkne objem až 467 litrov, v prípade verzie G-Tec sa objem zmenší dosť razantne na 339 litrov.
V ponuke automobilky sa nová verzia objaví v štvrtom kvartáli tohto roka. G-Tec bude dostupné s výbavami Active, Ambition a aj Style. Výhodou auta na CNG, oproti LPG, je, že s nimi nie je zákaz parkovať v podzemných garážach. Na Slovensku je však nevýhodou slabšia dostupnosť tankovacích staníc.
Škoda Scala G-Tec - tankovacie hrdlo je vedľa toho benzínového Zdroj: Škoda