Nový typový rad Škoda Roomster predstaví mladoboleslavská automobilka na autosalóne v Ženeve, no prvé oficiálne fotografie už zverejnila.
Je na nich do sériovej podoby dotiahnutá štúdia, ktorá v roku 2003 vyvolala veľký ohlas na frankfurtskom autosalóne.
Zo zatiaľ skromných neoficiálnych informácií vieme, že novinka má podvozok prevzatý z Fabie, ale jej rázvor dosahuje až 2,62 metra. Je teda väčší ako na novej Octavii.
Základné rozmery auta 421 x 168 x 160 (dĺžka, šírka, výška v centimetroch) aj silueta o 15 cm prevyšujúca Fabiu prezrádzajú, že koncepčne mieri do čoraz populárnejšieho segmentu kompaktných viacúčelových automobilov (MPV – Multi Purpose Vehicle).
Kolmé bočnice vytvárajú predpoklady na maximálne využitie obstavaného priestoru. Bočné posuvné dvere štúdie na sériovom modeli nahradili lacnejšie klasické. Ani zadné nemajú celoplošné presklenie, zato nízko situovanú spodnú hranu rámu.
Delená zadná lavica štúdie zostala posuvná v pozdĺžnom a priečnom smere aj sériovému Roomsteru. Má sklopné operadlá a dá sa ľahko vymontovať.
V takom prípade sa už i tak veľká 461- až 530-litrová prepravná kapacita kufra (podľa polohy zadných sedadiel) zväčší na 1 780 litrov s rovnou podlahou dlhou až 160 cm.
Výrobca sľubuje šesť pohonných jednotiek. Tri benzínové – 1,2 l (47 kW64 k), 1,4 l (63 kW/86 k), 1,6 l (77 kW/105 k) a tri naftové – 1,4 TDI (51 kW/70 k), 1,4 TDI (59 kW/80 k) a 1,9 TDI (77 kW/105 k).
Škoda Roomster má zákazníkov osloviť nielen mladistvým dizajnom, variabilitou interiéru, veľkým batožinovým priestorom, ale aj skvelým pomerom úžitkovej hodnoty a ceny.
Na slovenskom trhu sa objaví v septembri 2006. Vyrábať sa bude v závode v Kvasinách, do ktorého koncern Volkswagen investoval 125 miliónov eur.
Foto – Škoda