Koncept Vision iV je postavený na koncernovej platforme MEB. Tá je špeciálne pre elektrické vozidlá a už ju využíva koncept Seatu a budúci sériový Volkswagen. Je jasné, že ak sa z konceptu stane sériové vozidlo, tak nebude mať extrémne veľké, až 22-palcové disky kolies.

Ostré línie konceptu sú poznávacím znakom automobilky. Už s reálnym modelom Scala niektoré zdieľa. Zaujímavý je predok, kde dizajnéri použili to, čo zatiaľ fungovalo iba vzadu. Tenkou líniou sú prepojené aj predné svetlá.

Celkový tvar auta naznačuje, že by sa mohlo radiť medzi vozidlá nazývané fastbackmi. Úplne nový, najmä myšlienkovo, je interiér. Prístrojová doska pôsobí až príliš moderne. Tá veľkú šancu na sériovú výrobu nemá. Dvojramenný volant pripomínajúci model 1000MB by sa však do produkcie v budúcnosti dostať mohol.

Škoda Vision iV - ostré línie sú pre Škodu charakteristické Zdroj: Škoda

Koncept využíva jeden elektromotor vpredu a jeden vzadu. Koncept má celkový výkon 225 kW (306 k) a na stovke by mal byť v priebehu 5,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 180 kilometrov za hodinu. Dojazd vozidla by však mal mať až 500 kilometrov podľa metodiky WLTP. Pri rýchlonabíjaní je na 80 percentách kapacity za 30 minút.

Škoda do roku 2022 plánuje až 10 vozidiel, ktoré využijú v nejakej forme elektrickú energiu. Už v blízkej dobe by sa mal objaviť Superb plug-in hybrid a prvé čisto elektrické auto bude v modelovom portfóliu už v roku 2020.

Škoda Vision iV - interiér má futuristickú tému Zdroj: Škoda