Vozidlo vzniklo na popud majiteľa 911tky z roku 1990, Scotta Blattnera. Cieľom bolo znížiť hmotnosť a zároveň zvýšiť výkon. Obidva ciele sa podarili. Na príprave auta spolupracoval Singer s Williamsom. Pod zadnou kapotou s ducktailom je naozaj výborný motor.
Agregát so štvorventilovou technikou a atmosférickým plnením dosahuje 368 kW (500 k) a vyvinuli ho práve vo Williamse. Koncepcia motora so šiestimi valcami s protibežným chodom zostala zachovaná. Williams spolupracoval aj na optimalizácii aerodynamiky.
Porsche 911 Singer 05 Zdroj: Singer Vehicle Design
Vysoký výkon je jedna strana mince. Tá druhá hovorí o hmotnosti 990 kilogramov. Zníženie hmotnosti prišlo použitím titánu, horčíka, karbónu a kompozitných materiálov. Ľahké sú aj disky BBS s centrálnou maticou, vyrobené z horčíka.
Pneumatiky dodáva Michelin a brzdy nesú logo Brembo. Hewland zase dodal šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Presné radenie bude nutné, aby vodič využil všetok výkon, ktorého časť leží pri 9 000 otáčkach motora za minútu.
Výroba nebude prebiehať v kalifornských dielňach, ale v britskom Oxfordshire, kde má Williams svoje sekcie. Takto oživených 911 vznikne iba 75 kusov. Každý z nich by mal stáť milión eur. Každý z klientov si bude môcť svoje auto nakonfigurovať sám.
Porsche 911 Singer 07 Zdroj: Singer Vehicle Design