Nový typový rad Hyundai i40, ktorý v portfóliu juhokórejskej značky nahrádza v strednej triede Sonatu, absolvoval svetovú výstavnú premiéru len nedávno v Ženeve. No tam ho reprezentovala, na rozdiel od zaužívaných zvyklostí, verzia s karosériou typu kombi (CW). Aktuálne v Barcelone závoj spadol zo skôr očakávaného sedanu. Aj pri jeho prezentácii si výrobca dáva záležať, aby motoristická verejnosť neprehliadla fakt, že ho navrhli vo svojom európskom výskumnom a vývojovom centre – v Nemeckom Rüsselsheime špeciálne na mieru Európana. A to sa týka nielen fazóny, ale aj technického backroundu.
Dizajn exteriéru podľa rukopisu „fluidic sculpture“ sa po prvý krát objavil v roku 2009 na štúdii Hyundai ix-onic. Odvtedy sprevádza nové modely Hyundai. Sedan kopíruje až po stredný stĺpik karosérie známu fazónu kombi. Ďalej už bočný prelis viac zvýrazňuje klinovitý profil pontónu karosérie a strecha padajúca v plynulom oblúku k veku kufra pripomína kupé. Výzor zadnej partie rozjasňujú veľké osvetľovacie telesá, ktoré sa tiahnu hlboko za rohy karosérie.
Rázvor náprav 2 770 mm má sedan rovnako veľký ako kombi. No kufor s kapacitou 503 litrov je o 50 litrov menší. Výrobca upriamuje pozornosť aj na ostatné vnútorné rozmery. Priestor nad sedákom (1 025 mm), šírka v oblasti ramien (1 455 mm) a priestor pre cestujúcich vzadu (1 170 mm) má sedanu i40 vyárendovať miesto na samotnom vrchole strednej triedy.
V ponuke pohonných jednotiek figurujú štyri štvorvalce. Na výkonovom piedestáli tróni zážihový 2,0 l (130 kW/177 k), sekunduje mu 1,6 GDI (99 kW/135 k) s priamym vstrekovaním benzínu. Turbodiesly reprezentuje agregát 1,7 CRDi vo dvoch výkonových hladinách (85 kW/116 k, resp. 100 kW/136 k). Pritom práve deriváty so vznetovými motormi majú (podľa predstáv generality automobilky Hyundai) saturovať až 65 % celkového kúpyschopného dopytu. K všetkým motorom sa štandardne montuje šesťstupňová manuálna prevodovka, tiež šesťstupňový automat bude k dispozícii ako alternatíva k výkonnejším benzínovým a naftovým motorom.
Sedan Hyundai i40 sa na Slovensku začne predávať pred koncom tohto roka. Zato kombi dorazí už v priebehu leta.
Foto – Hyundai