Nižšia stredná trieda sa zahusťuje aj z pohľadu kombi verzií. Do rybníka skočil najnovšie aj Seat s modelom Leon ST. Písmená ST naznačujú, že auto má práve praktickejšiu karosériu. Názvoslovie tak automobilka stotožnila s menšou Ibizou.

Tretia karosárska verzia Leonu ponúkne relatívne veľký batožinový priestor. Octaviu Combi s 610 litrami neprekoná a pozadu zostane aj za Golfom Variant s 605 litrami. Ale Leon ST stále s 587 litrami poráža konkurenta s modrým oválom. Focus kombi ponúka iba 476 litrov.

Sklopenie sedadiel zväčší nákladný priestor na 1470 litrov. Rázvor osí kolies sa oproti hatchbacku nezmenil, ale zadný previs dostal prírastok 270 milimetrov. Predĺženie prinieslo niekoľko kíl naviac. Kombi pribralo približne 45 kilogramov a základná verzia tak váži 1233 kilogramov. To z neho robí, podľa slov výrobcu, najľahšie kombi v triede.

Podobne ako päťdverová verzia, aj kombi bude mať pod kapotou prepĺňané motory. Benzínový agregát 1,2 TSI bude tvoriť s 63 kW (86 k) základ ponuky. Nad ním bude figurovať 1,4 TSI buď s 90 kW (122 k) alebo s 103 kW (140 k). Najvýkonnejší benzínový motor bude mať verzia FR s 1,8 TSI s 132 kW (180 k) a 250 Nm.

1. Seat Leon ST - prvé kombi s názvom Leon

Naftovú sekciu cenníka vyplnia staré známe motory TDI. Základ bude 1,6 TDI s 66 kW (90 k) a najvýkonnejší bežný dvojliter bude mať 110 kW (150 k). Ale vrchol naftovej ponuky ponesie označenie FR a motor bude mať rovnaký ako naftová Octavia RS. Bude mať 135 kW (184 k) a 380 Nm.

V priebehu roka má pre hatchback pribudnúť alternatíva s naozaj vysokým výkonom nazvaná Cupra. O kombi Cupra zatiaľ slovo nepadlo, ale bolo by konkurenciou pre Ford Focus ST kombi. Tak, čo onak, cenový rozdiel medzi hatchbackom a kombi by mal zostať medzi 1000 a 1500 eurami.

10. Seat Leon ST - príklad využitia kufra s 587 litrami

Foto – Seat