Automobilka Seat zverejnila prvé oficiálne fotografie modernizovanej Ibizy. Nie je to generačná výmena, tá sa naposledy uskutočnila v roku 2009, len facelift ktorý má dať nový impulz jej trhovým preferenciám.

Zbežná inventúra odhaľuje dijaznérske zásahy do masky chladiča. Tá je po novom širšia. Nové osvetľovacie telesá zas dostali ostrejšie kontúry svojho orámovania. Môžu mať aj bi-xenónovú techniku dodávanú paralelne s dennými LED-kami. Viditeľné zmeny na prednej partii kompletizuje štylistika otvorov náporového chladenia v nárazníku s opačnou orientáciou.

Bočné plochy s typickými prelismi zostali, zdá sa nedotknuté s výnimkou novej fazóny diskov kolies. Zadná partia vyzerá byť tiež pôvodná, a to na všetkých troch karosárskych verziách – na trojdverovom a päťdverovom hatchbacku aj na kombi (ST).

Fotografie interiéru výrobca zatiaľ nezverejnil, tak len interpretujeme jeho správu. Podľa nej pokrok zaznamenala kvalita použitých materiálov (kožu nevynímajúc) aj remeselné spracovanie. Širšia je tiež ponuka farebných kombinácií. Nový dizajn dostal panel automatickej klimatizácie. Väčšie sú odkladacie priečinky, jeden z nich poslúži špeciálne na uloženie páru rukavíc. Modernizovaná Ibiza môže byť vybavená mediálnym systémom obsahujúcim dotykový displej ako rozhranie pre audiopsústavu, palubný počítač, navigáciu a hands free.

Ponuka motorov ostáva pôvodná. Z hľadiska maximálneho výkonu predbežne začína pri benzínovom 1,2 l trojvalci (44 kW/60 k) a vrcholí tiež pri benzínovom avšak prepĺňanom štvorvalci 1,4 TSI (110 kW/150 k). Využívať ho bude športový model FR.  Výrobca akcentuje ekologickú verziu E – Ecomotive s motorom 1,2 TDI (55 kW/75 k), ktorá je štandardne vybavená systémom štart-stop. Pýši sa priemernou spotrebou 3,4 l/100 km a emisiami na úrovni 89 g CO2 na km.

Modernizovaný Seat Ibiza sa predstaví v marci na ženevskom autosalóne  a paralelne sa začne na európskych trhoch aj predávať.

Foto – Seat