Diskutovalo sa najmä o tom, že Leon, na rozdiel od Mégane, používal prvky, ktoré neboli ani len v príplatkovej výbave auta. Preto rekord mnohí kritizovali a spochybňovali. Ale už sa situácia zmenila. Základnou zmenou je, že Renault zobral rekord naspäť.
Druhou zásadnou je fakt, že Seat ponúkne všetko príslušenstvo a všetky úpravy v balíkoch príplatkovej výbavy. To znamená, že majitelia, ktorí siahnu po balíku Sub8 budú za určitých podmienok môcť dosiahnuť v Zelenom pekle rovnaký čas.
Na čas 7 minút a 58,4 sekundy treba v prvom rade zlepšenie bŕzd. To prichádza vpredu so zväčšením priemeru kotúčov o 30 milimetrov na finálnych 370 milimetrov. Systém nesie meno renomovaného výrobcu Brembo. Trónia za devätnásťpalcovými zliatinovými diskami čiernej, či oranžovej farby.
Do balíka pribudla aj sada prahov a jeho cena sa v Británii dostala na 2025 libier. Za ďalších 460 libier sú v ponuke špeciálne pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, bez ktorých by to nemalo zmysel. No a v prípade plnej Ringovej nálože treba aj športové sedadlá čalúnené alcantarou za 1250 libier. Celkovo tak v prepočte treba priplatiť 4670 eur.
Seat Leon Cupra 280 Sub8 - k nevyhnutným prvkom patria športové sedadlá Zdroj: Seat
Rekord Renaultu Mégane RS 275 Trophy však, podľa dostupných tvrdení, nebude mať dlhé trvanie. Šéf vývoja podvozku v Seate, Sven Schawe, povedal, že automobilka vyvíja odľahčenú verziu, ktorá by znova mala misky váh presunúť v prospech španielskej automobilky. Ale silné reči má aj Honda s modelom Civic Type-R a dokonca Nissan s Pulsarom Nismo.