Pre nový Leon bude Cupra kombinovaná s troj aj päťdverovou karosériou. Trojdverovú naviac Seat označuje ako kupé. Recept na odlíšenie bol jednoduchý, automobilka použila výraznejšie nárazníky, dvojitý výfuk a osemnástky.

Seat predstaví dokonca dve verzie. Okrem normálnej Cupra bude v ponuke aj Cupra 280. Podobne to bolo aj pri predchádzajúcej generácii modelu, keď vrchol dopĺňala alternatíva Cupra R 300. Pre budúcnosť by mala pribudnúť Cupra aj pre kombi ST.

Podobne ako v minulej generácii použije Seat na svoju raketu motor 2,0 TFSI so štyrmi valcami a prepĺňaním známy zo skoro všetkých väčších modelov koncernu. Ten v slabšom aute s označením Cupra produkuje 195 kW (265 k) a 350 Nm. Znamená to 5,9 sekundy na stovku s manuálom a 5,8 s DSG.

Ale nad Cuprou bude ešte Cupra 280. Číselné označenie znamená presne to, čo sa dá tušiť. Je to výkon v konských silách. S potenciálom 206 kW (280 k) dokáže zvládnuť stokilometrovú bariéru za 5,7 sekundy s DSG. Manuálna prevodovka potrebuje na šprint o 0,1 sekundy viac.

Seat Leon Cupra - DSG bude za príplatok

Seat tvrdí dve zaujímavé veci. S manuálom obe výkonové verzie potrebujú iba 6,4 litra na sto kilometrov a s DSG 6,7. Obe však naplno využívajú mechanický samosvorný diferenciál. Pre britský Autoexpress automobilka prehlásila, že Cupra 280 má všetky ingrediencie na to, aby bola na nemeckom okruhu Nürburgring rýchlejšia ako Renault Mégane RS Trophy.

Na slovenský trh by sa obe verzie mali dostať v marci.

Foto - Seat