Renault je rozbehnutý, Clio je veľmi zaujímavou alternatívou medzi malými autami, karty zamieša aj nedávno predstavená verzia kombi Grandtour. Medzi bežnými verziami, s bežnými motormi a novým Cliom RS však vznikol relatívne veľký rozdiel.

Najvýkonnejšia bežná pohonná jednotka spaľujúca benzín v Cliu je trojvalec 0,9 TCe s 66 kW (90 k) a Clio RS ponúka až 147 kW (200 k) z prepĺňaného agregátu 1,6. Interval 88 kW (120 k) ponúka dostatočné miesto na vsunutie ďalšieho agregátu.

Medzistupňom sa tak stane model GT, ktorý bude mať presne 88 kW (120 k) z nového motora 1,2 TCe. Okrem toho dokáže poslať na predné kolesá 190 Nm. Prekvapením bude jednoznačne šesťstupňová prevodovka s automatickým radením a dvoma spojkami.

Dynamické vlastnosti sú tiež na polceste medzi bežnými verziami a modelom RS. Zrýchlenie na stovku potrvá 8,6 sekundy a motor dokáže potiahnuť až do 200 km/h. Podľa údajov výrobcu bude dosahovať kombinovanú spotrebu 5,2 litra benzínu na sto kilometrov.

Avšak zmeny pod kapotou nie sú jediné. Verzia GT vyzerá inak už na prvý pohľad. Výraznejší predný nárazník dostal zväčšené otvory na nasávanie vzduchu a LED denné svetlá sa presunuli z masky na kraje nárazníka.

Na dizajne sa dajú ešte nájsť aj zmenené spätné zrkadlá a zatmavené svetlá. Zadný difúzor sa obliekol do šedej. Rovnako ako sedemnásťpalcové zliatinové disky kolies s pneumatikami s rozmerom 205/45 R17. A medzi zmenami určite pozorné oko nájde aj dvojitú koncovku výfuku, keďže bežne je schovaná za nárazníkom.

Foto – Renault