Základný X-Bow nie je pomalý, 176 kW na hmotnosť 850 kg je vynikajúca hodnota. Ale vždy je potreba niečoho výkonnejšieho a viac dravého. Preto vznikol X-Bow R. Automobilky majú vo zvyku označovať ostré verzie písmenom R ako Racing.

Rko v prípade KTM znamená znova použitie techniky od Audi. Motor 2,0 TFSI so štyrmi valcami produkuje teraz 221 kW (300 k). Krútiaci moment 400 Nm zaručuje nevídanú pružnosť. Maximum krútiaceho momentu sa dostaví pri 3 300 otáčkach za minútu a odtiaľ má relatívne plochý priebeh.

Pôvod motora možno hľadať v modeloch Audi S3, kde má ale iba 195 kW, alebo v Audi TT-S, v ktorom disponuje 200 kW.

Motor bola iba prvá časť skladačky. Od zavesenia motora po zavesenie kolies muselo byť všetko upravené, aby zvládalo parametre pohonnej jednotky. Po zmenách, ktoré nastali to vyzerá tak, že X-Bow R by mal mať lepšie ovládanie ako slabšie modely X-Bow Clubsport a X-Bow Street.

Zdroj: 1

Zlepšeným jazdným vlastnostiam pomohlo aj uloženie motora, ktoré je nižšie o 19 mm. Dôsledok je ťažisko nižšie o 15 mm a schopnosť zvládnuť bočné preťaženie až do 1,5 násobku gravitačného zrýchlenia.

Celkovo sa auto dá zhrnúť v niekoľkých bodoch. Výkon vyšší o 25 percent, vyššie rýchlosti prejazdu zákrut a väčšie bočné preťaženie sú hlavnými črtami. KTM si X-Bow R cení na 58 795 eur netto. K tomu treba pripočítať clá a národné dane.

Konkurencia tiež nespí na vavrínoch. Caterham s licencovaným Lotusom Seven používa v niektorých verziách vysokovýkonné motocyklové motory, ktoré sú schopné točiť viac ako 10 000 otáčok. Radical je skôr okruhovou záležitosťou a najväčším konkurentom rakúskeho KTM je určite anglický Ariel Atom. Ten so špeciálne vyvinutým osemvalcovým motorom dosahuje pri hmotnosti okolo 600 kilogramov výkon 368 kW (500 k).

Zdroj: 2

KTM X-Bow je prvým štvorkolesovým modelom rakúskeho výrobcu motocyklov. Značka pôvodne zameraná hlavne na motocykle typu Enduro privoňala cestným strojom najskôr cez triedu Supermoto a postupne sa dostala k športovým motocyklom bez kapotáže Super Duke. Odtiaľ bol už len krok k cestnému automobilu, vlastne skôr štvorkolesovému športovému náradiu.

Zdroj: 3

Foto - KTM