Okrem tradičného setu športových doplnkov zvonka aj zvnútra má niečo extra, čo sa skrýva pod prednou kapotou. Tróni tam úplne nový agregát, ktorý nebol použitý doposiaľ v žiadnom inom modeli automobilky.

Osem valcov a objem štyri litre nie sú tak prevratné ako elektricky poháňaný kompresor na prepĺňanie. Technológia je v sériovom aute použitá po prvýkrát. Využitie sľubuje fungovanie motora bez akéhokoľvek turboefektu.

Kompresor poháňa elektrický motor, ktorý roztáča lopatky až na 70 tisíc otáčok za minútu. Na fungovanie elektromotora bolo nutné pripraviť elektrický podsystém s napätím 48 Voltov. Primárne čerpá energiu z batérie Li-Ion umiestnenej v zadnej časti vozidla.

Celkový výkon sa dostal na 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm je dostupný už od 1000 otáčok motora. Výsledkom nástupu bez meškania a vysokého výkonu je šprint na stovku za rešpektuhodných 4,8 sekundy. Maximum je samozrejme obmedzené na 250 km/h.

Audi SQ7 - upravená prevodovka má byť rýchlejšia Zdroj: Audi

Spotrebu osemvalca automobilka prirovnáva k šesťvalcom. Pre SQ7 má byť kombinovaná hodnota 7,4 litra nafty na sto kilometrov. Pri nej sú emisie len 194 gramov CO2 na kilometer. Audi zapracovalo aj na automatickej osemstupňovej prevodovke, ktorá má radiť omnoho rýchlejšie a efektívnejšie.

Na nemeckom trhu začína SQ7 na sume 89 900 eur.