Prvým lístkom bol červený s nápisom láska. V rámci neho sa predstavil koncept Dezir. Stvorený pre dvoch ukázal rozdelenie na jeho a jej stranu. Vnútro vyzeralo ako oblak, pod ktorým atmosféru dodávalo 6000 LEDiek. Z Deziru sa vyvinulo nové Clio. Aj keď sa to nemusí zdať, tak základné detaily črty karosérie a predná maska sú podobné.
Druhé štádium rozdelenia modelov priniesol lístok s oranžovou farbou a názvom objavovanie. Ako koncept sa objavil Captur s dvoma dverami a sedadlami z gumových pásov. Ako názov prezrádza, vznikol z neho sériový Captur. A dokonca na ňom boli použité aj tie gumové pásy, aj keď iba ako držiaky dokumentov na zadnej strane sedadiel.
Tretia časť príbehu hovorí o rodine. Tú v konceptovej hierarchii reprezentuje R-Space. MPV s prednými sedadlami akoby visiacimi v priestore mal zadnú časť prispôsobenú na hry pre deti. Taká konfigurácia sa do sériovej podoby nedostane, ale nový Renault Scénic, ktorý by z konceptu mal vzísť bude omnoho dynamickejší.
V štvrtej časti prichádza práca. Koncept Frendzy má oddelené sféry pre prácu a pre rodinu. Tam kde je vonku displej s logom je vnútri tabuľa pre deti. Podstatné na vízii je však to, že časť z nej sa prenesie do novej generácie užitkového modelu Kangoo.
Najbližšiu reálnu budúcnosť automobilky približujú koncepty Twin'Z a Twin'Run. Prvý je skôr mestským autom a druhý vreckovým monštrom. Reálny výsledok sa ukáže už na autosalóne v Ženeve v marci. Podľa náznakov by mohli vzniknúť dva modely zamerané na odlišné publikum.
Renault Initiale Paris
Poslednou časťou kvetu je múdrosť. Tú na autosalóne v Paríži na jeseň roku 2013 predviedol koncept Initiale Paris. Presklená strecha s mapou Paríža sa do sériovej produkcie určite nedostane, ale nový Espace, ktorý by vznikol na základe konceptu by mal byť dynamickejší.
Šéfdizajnér automobilky Laurens van den Acker, ktorý prvýkrát zavítal na Slovensko, tiež povedal, že nová generácia modelu strednej triedy, Laguna, sa na trhy dostane v roku 2016.
Foto - Renault