JM: Patrice, aké sú plány predaja nového Megane RS, ak nám môžete povedať?
PR: Nikdy nedávame absolútne čísla, ale myslím si, že bude mať väčší úspech ako predchodca. Prvé novinárske jazdy dopadli veľmi dobre a už máme objednávky, takže naše očakávania sú naozaj vysoké.
JM: Čo by ste na novej generácii Megane RS vyzdvihli ako najlepšie stránky?
PR: Už predchodca mal vynikajúci podvozok, mnohými považovaný za referenčný v segmente, takže bola pre nás výzva spraviť niečo ešte lepšie. Cítili sme, že malými vylepšeniami by sme nespravili veľký krok dopredu, tak sme sa rozhodli zakomponovať dve veľké zmeny. Prvá je, samozrejme, 4Control (natáčanie zadnej nápravy-poznámka redakcie), ktorý sme vyvinuli v segmente D na Lagune, ale toto je prvé využitie v segmente C našej značky. Prvý bol Megane GT, ale v RS bude ešte športovejšie zameraný. Systém bude rovnaký, ale s inou elektronikou a iným software. Adaptovali sme 4Control na športové jazdenie. Druhou inováciou sú hydraulické dorazy. Je to niečo ako tlmič v tlmiči, v rally sa používa už 10 až 15 rokov. Pomáha lepšej kontrole pohybu kolesa, čo znamená lepší kontakt kolesa s vozovkou a tiež väčší komfort. Pri jazde na Megane RS tak máte viac agility vďaka 4Control v nízkych rýchlostiach, auto má výborné reakcie, ale pritom je veľmi stabilné vo vyšších rýchlostiach a tiež je veľmi komfortné, vďaka hydraulickým dorazom. Je to veľký skok vpred oproti predchádzajúcej generácií a tiež oproti konkurencii.
RenualtSport interview 02 Zdroj: jmr
JM: Aké sú plány RenaultSportu do budúcnosti, plánujete nasledujúcu generáciu Clia RS?
PR: Áno, Clio RS bude mať nástupcu na základoch novej generácie. Avšak Clio má stále pár rokov života pred sebou. Na nástupcovi už pracujeme.
JM: Aký motor dostane Clio RS, bude to slabšia verzia toho v Megane RS?
PR: Je to stále tajomstvo, ale vyvinuli sme 1,8-litrový motor ako pre Alpine, tak pre RenaultSport. A používa ho aj Renault, aj keď na začiatku bol určený najmä pre športové modely.
JM: Máte plán uviesť Talisman GT?
PR: Talisman GT v plánoch vôbec nie je. (automobilka predstavila výkonnejšiu verziu Talismanu s väčšim motorom TCe 225-poznámka redakcie)
RenualtSport interview 03 Zdroj: jmr
JM: Ako vnímate konkurenciu, ako napríklad Hyundai i30 N, ktorý má výborné recenzie?
PR: Ešte som ho nešoféroval, ale tiež som o ňom čítal pozitívne články.
JM: Megane RS bude mať tiež dve verzie naladenia motora?
PR: Áno, aktuálne máme výkon 206 kW (280 k) a krútiaci moment 390 Nm. To je zaujímavejšie z pohľadu krútiaceho momentu ako z pohľadu výkonu. Neskôr budeme mať verziu s 221 kW (300 k) a 400 Nm. Tá príde v septembri až októbri.
JM: RenaultSport ponúkne pre Megane RS aj automatickú prevodovku, manuál ostáva?
PR: Manuál ostane v ponuke aj naďalej.
JM: Bude to tak aj v Cliu? Teraz je dostupná iba automatická prevodovka.
PR: Ešte je príliš skoro prezentovať takéto tvrdenie. Teraz musí stačiť, že Clio RS bude.
JM: Ďakujem za rozhovor.
RenualtSport interview 04 Zdroj: jmr