Kým kórejský brat Renaultu Fluence, Samsung SM3 prešiel len čiastočným faceliftom a stále vyzerá rovnako, európska verzia sa priblížila zvyšku modelového radu. Renault predviedol, že napriek ázijským koreňom aj Fluence patrí do modelového radu.

Sedan nižšej strednej triedy zdieľa niektoré prvky aj s modelom Mégane. To znamená, že aj prístrojová doska sa prispôsobila faceliftu tohto modelu. Od nového modelového roka 2013 bude mať tiež digitálny rýchlomer v kruhu.

V základnej výbave modelu sa ocitlo rádio s možnosťou pripojenia mobilného telefónu cez Bluetooth a tiež s prehrávaním digitálnych zvukových súborov z USB. Najvyššie stupne výbavy rozšíri Renault R-Link Multimedia System s dotykovou obrazovkou. Do systému bude možné nahrávať aplikácie z R-link Store, podobne ako pri mobilných telefónoch.

Najzásadnejšou vzhľadovou zmenou prešla predná maska. Na nej je najviac badať posun k súčasným dizajnovým štýlom automobilky. Fluence si vzalo ako inšpiráciu nové Clio a elektrické auto Zoe.

Pod prednú kapotu si cestu nájde nový motor 1,6 16V s výkonom 85 kW (115 k). To je presne toľko, čo ponúka aj menší agregát 1,2 TCe. Nový atmosférický agregát bude kombinovaný s automatickou prevodovkou X-Tronic CVT. Spotreba takejto špecifikácie je stanovená na 6,4 litra, čo je o 1,3 menej ako mal predchádzajúci agregát 1,6 s automatickou prevodovkou.

Novinky prišli aj medzi naftové motory. Do ponuky pribudol motor dCi 130, čo je 1,6 litrová pohonná jednotka s výkonom 96 kW (130 k). Výrobca tu udáva kombinovanú spotrebu 4,6 litra nafty na 100 kilometrov. Vynovený Fluence sa začne predávať v Turecku v januári a k nám má doraziť na jar 2013.

Foto – Renault