Už základný Renault Clio dospel do štádia, že už nie je len autom, ktoré je občas vidieť. Stal sa dizajnovo výrazným členom segmentu. Môže sa tým pádom hrdo postaviť odvážnejšie tvarovaným konkurentom, ako Ford Fiesta, Kia Rio a Peugeot 208.
Na rozdiel od väčšiny konkurentov však teraz prichádza s novou karosériou. Verziu kombi zatiaľ ponúkala len Škoda s Fabiou a Seat s Ibizou. Na rozdiel od nich Clio nechalo tradičný vzhľad väčších verzii ďaleko vzadu a skôr sa sústredilo na dynamickejšie línie.
Podobne ako na hatchbacku má aj kombi zadné kľučky schované v ráme okien. Jedno z mála kombi, ktoré ich malo podobne umiestnené je Alfa Romeo 156 SW. Presklenie bokov je samostatnou kapitolou. Vyzerá akoby bolo z jedného kusa.
Normálne Clio len jemne presahuje dĺžkovú hranicu štyroch metrov. Kombi dosahuje 4 267 milimetrov. V preklade nárast o 204 milimetrov. Tie pribudli iba na zadnom previse. Najväčšie pozitívum zväčšenia sa dá nájsť v kufri. Objem narástol z 300 litrov na 443. Z toho ale 85 pod vyberateľným dnom. Sedadlá sú sklopiteľné v pomere 60:40. Po sklopení narastie na 1380 litrov.
Z karosérie kombi vychádza aj ďalší benefit. Kvôli tomu, že strecha neklesá tak rýchlo ako normálne a pokračuje vodorovne vzniklo viac miesta pre hlavy zadných pasažierov. Môžu sa tešiť z 15 milimetrov naviac.
Motory prídu z hatchbacku. V benzínovej sfére sa o priazeň zákazníkov pobije štvorvalec 1,2 16V s výkonom 55 kW (75 k) a trojvalec 0,9 TCe dosahujúci 66 kW (90 k) vďaka prepĺňaniu. Naftové motory aj napriek spoločnému objemu 1,5 litra ponúknu buď 55 kW (75 k) a 66 kW (90 k).
Možnosti personalizácie prejdú z hatchbacku aj na kombi. V rámci multimediálneho systému je tak možné nájsť, v niektorých výbavách, aj aplikáciu R-Sound. Ten cez reproduktory púšťa zvuk zvoleného vozidla, napríklad Nissanu GT-R. Nové Clio sa dostane na slovenský trh v apríli 2014, kedy budú oznámené aj ceny.
Foto – Renault