Štýl nového Koleosu nápadne pripomína ten, ktorý automobilka úspešne aplikovala už na Talisman a na novú generáciu Mégane. Spoločné črty vidno nielen vpredu na svetlách a maske s obrovským logom, ale aj vzadu na zadných svetlometoch a celom stvárnení.
V interiéri je jasná vyššia stavba prístrojovej dosky. Napriek tomu sa neponáša na veľký Espace, ale skôr na Talisman. Volant už našiel niekoľko uplatnení, rovnako ako vertikálny displej. Ten však nebude v základnej výbave.
Renault Koleos - bude väčší ako Kadjar Zdroj: Renault
Napriek relatívne veľkému priestoru vnútri je Koleos zatiaľ len päťmiestny. Priestoru budú mať všetci pasažieri dosť. Sedí sa o 150 milimetrov vyššie ako pri sedane a vzadu na kolená zostáva naozaj kráľovských 289 milimetrov. O priestor na hlavu tiež núdza nebude, lebo strecha neklesá tak výrazne.
Modulárna platforma, ktorú používa Renault aj Nissan na viacerých modeloch umožňuje použitie pohonu všetkých kolies. Tak ako v ostatných autách, napríklad v menšom Kadjare, sa dá voliť z režimov 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock.
Renault Koleos - prístrojová doska je podobná ostatným modelom Zdroj: Renault
Ponuka motorov je pri platforme zatiaľ obmedzená na agregáty s objemom do 1,6 litra, aj keď najvýkonnejší benzínový agregát má výkon 147 kW (200 k) a najvýkonnejší naftový 118 kW (160 k). Pre Koleos zatiaľ pohonné jednotky zverejnené nie sú, ale spomenuté dva majú veľkú šancu dostať sa do ponuky, ktorá bude zrejme kopírovať tú v Espace.
Koleos sa bude predávať na 80 trhoch. Kým pre Čínu sa bude vyrábať v domácej fabrike vo Wuhane, pre zvyšok sveta ho bude produkovať predbežne fabrika v juhokórejskom Busane.