Automobilka nespí a vyvinula výkonnejšiu alternatívu, ktorá by mohla nahradiť dvojlitrové dCi, ktoré v Mégane poskytovalo rovnaký výkon. Nový motor sa určite dostane do novej Laguny a do Mégane. V každom prípade je určený najmä pre segmenty C a D.

Pohonná jednotka s objemom 1,6 litra dosahuje výkon 118 kW (160 k) a krútiaci moment 380 Nm. Pri výkone dvojlitra poteší spotrebou nižšou o 25 percent pri podobnom relatívnom znížení emisií.

Agregát s celým označením Energy 160 Twin Turbo využíva poznatky, ktoré Renault nadobudol v kolotoči F1. Podobne ako pri konkurenčných motoroch sú turbá spušťané sekvenčne.

Menšie funguje pri nízkych otáčkach a tak zabezpečuje, že až 90 percent maxima krútiaceho momentu je dostupných už od 1500 otáčok. Vďaka druhému turbu pre vyššie otáčky zase motor dosahuje výbornú hodnotu 100 koní (74 kW) na liter objemu.

Renault Energy 160 Twin Turbo - výkonová krivka

To zatiaľ vyzerá ako všeobecne platné usporiadanie, na ktoré netreba know-how z F1. Z pretekov konštruktéri použili systémy na zníženie trenia. Rýchlejšie chladenie spaľovacej komory umožní priečny systém prúdenia vody a úprava zdvíhadiel ventilov DLC (Diamond Like Carbon) zníži trenie podobne ako U-Flex, profil U prispôsobujúci piesty zmenám na stenách valcov pomocou zmeny tlaku.

Foto - Renault