Prvou lastovičkou v ponuke Renaultu, ktorá sa odela do farieb tímu Formule 1 bolo Clio RS. Logickým pokračovateľom sa stalo Twingo RS. Aby sa rodina skompletizovala, chýbal už iba najväčší a najsilnejší Mégane RS. Ten sa dostal na rad až teraz.

Mégane RS RB7, pomenovaný podľa monopostu, sa dostane do 24 krajín Európy. Prvou krajinou v ktorej sa bude predávať bude Rakúsko. Je to z prostého dôvodu, pretože Red Bull pochádza práve odtiaľ. Začiatok v tento mesiac nasleduje septembrový vo Francúzsku.

Po vzore predchádzajúcich limitovaných sérií Twinga RS a Clia RS sa aj Mégane RS obliekol do čiernej farby Etoilé Black. Kontrast znova spôsobujú doplnky s žltou farbou Sirius Yellow. Je ním nastriekaný predný spojler, spätné zrkadlá a tiež zadný difúzor.

Ako odlíšenie interiéru prichádzajú najmä famózne sedadlá Recaro. Tie v zákrutách telo držia aj pri naozaj ostrých prejazdoch. Spôsobujú síce problémy pri nasadaní kvôli vysokým a pevným bokom. Unikátna hlavica radiacej páky je doplnená štítkom s číslom modelu.

Novinkou v pohonnom ústrojenstve sa stal systém Start-Stop. Ten spolupracuje s pôvodným motorom, ktorý najskôr patril verzii Trophy. Dvojliter s prepĺňaním dáva vodičovi k dispozícii 195 kW (265 k). To ale iba v prípade vypnutého vypínania motora. Inak musí vystačiť s 184 kW (250 k).

Výsledkom vypínania motora je znížená spotreba, ktorá v kombinovanom režime dosahuje priaznivú hodnotu 7,5 litra benzínu na sto kilometrov. To je o 0,7 litra menej ako pred implementáciou systému.

Foto – Renault