Renault Mégane RS vo verzii Red Bull už tu jeden je. Nesie kód RB7 a má na čiernej karosérii žlté detaily. Nová sezóna F1 však priniesla monopost Red Bullu s označením RB8. A ten už využíva iné farebné kombinácie.

Nová verzia má osláviť titul najlepšieho konštruktéra v roku 2012. RenaultSport preto pripravil znova špecialitu z vynikajúceho hothatchu. Karoséria série dostala lakovanie modrou farbou Twilight Blue, ktorú dopĺňa strieborná Platinum Grey použitá na lište v prednom nárazníku, kľučkách, krytoch zrkadiel a aj na spojleri nad zadným oknom.

To, že je verzia založená na odkaze na tím Red Bull je jasne vidno aj vďaka nápisom a nálepkám. Tie sú vzadu a na bokoch. Zboku pribudli aj vavríny symbolizujúce víťazstvo nalepené na zadných oknách. Vnútro samozrejme disponuje športovými sedadlami Recaro s novým čalúnením a prešívaním červenou niťou namiesto žltej.

Mégane RS Red Bull RB8 stojí na 19-palcových kolesách Steev obutých do pneumatík Bridgestone Potenza RE050A. Tie sú rovnaké ako boli obuté na Mégane RS Trophy, ktorý je najrýchlejšou predokolkou v Zelenom pekle, čiže na Nürburgringu.

Novinkou vnútri je najmä nový systém R-Link s možnosťou sťahovania aplikácii. Úplne najdôležitejším posunom však určite bude nový RS Monitor 2.0. Podľa výrobcu disponuje príjemnejším a intuitívnejším rozhraním, časovaním kôl spolupracujúcim s GPS, niektorými informáciami v 3D a možnosťou uložiť dáta na USB kľúč.

Agregát pod prednou kapotou neprešiel zmenami. Jednotka je známa aj pod číselným kódom 265. Ten v preklade znamená výkon v koňoch, čo je presne 197 kW. A keďže sa do sériovej výbavy dostal aj podvozok Cup, v zákrutách pomôže samosvorný diferenciál. Zastavenie zase majú na starosti brzdy Brembo s drážkovanými kotúčmi. Pravdepodobnosť, že sa objaví aj na Slovensku je veľmi vysoká.

Foto – Renault