Renault Mégane RS je jeden z najschopnejších hothatchov súčasnosti. Viacero testov to potvrdilo a za všetky hovorí fakt, že je najrýchlejšie auto s pohonom prednej nápravy na severnej slučke Nürburgringu. Čas za ktorý to verzia Trophy zvládla bol 8 minút a 7,97 sekundy.
Jeho problémom je, že karoséria trojdverového hatchbacku neuspokojí praktické potreby zákazníkov v dostatočnej miere. Logickým krokom, najmä po príchode Fordu Focus ST kombi, sa zo strany Renaultu stalo predstavenie rýchlej verzie kombi Mégane Grandtour GT220.
Recept je jednoduchý, rovnaký ako pri rivalovi s modrým oválom a rovnaký ako pri Škode Octavia Combi RS. Kombi od Renaultu zmenilo tvary využitím športovejších nárazníkov, ktoré boli zatiaľ iba ako príplatkový GT balík.
Výzoru a jazdným vlastnostiam pomohli aj 18-palcové zliatinové disky Serdard. Zvonka sa veľa nezmenilo. Okrem zmeny hlavice radiacej páky a štítku s označením GT220 a poradovým číslom to je rovnaký Mégane. Pozitívom je využitie športových sedadiel s lepším bočným vedením.
Motor je rovnako ako vo Focuse ST, Octavii RS a v trojdverovej verzii prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec. V porovnaní so súčasným Méganom RS bol výkon priškrtený o 34 kW (45 k) na 162 kW (220 k). Krútiaci moment 340 Nm smeruje tradične na predné kolesá.
Spotreba športového kombi je, podľa údajov výrobcu, iba 7,3 litra benzínu na sto kilometrov. Okrem vizuálnych partií a motora sa zmenil aj podvozok, ktorý má rovnaké naladenie ako Sport Chassis v Mégane RS.
Auto vyrábané v španielskej továrni v meste Palencia bude v predaji na 11 európskych trhoch a v Japonsku.
Foto – Renault