Kwid vyvíjala automobilka s ohľadom na potreby druhej najľudnatejšej krajiny sveta. Nízku cenu auto dosahuje aj vďaka eliminácii transportných nákladov. Až 98 percent subdodávateľov je z Indie a až 60 percent priamo z regiónu Chennai, kde sa bude Kwid vyrábať a predávať sa má od druhej polovice roka.
Malý crossover sa stal prvým autom Renaultu, ktoré sa predstavilo mimo Európy. Veľkostne sa Kwid najviac približuje miniautu Twingo. Na dĺžku má 3,68 metra (Twingo 3,595 m) a na šírku 1,58 metra (Twingo 1,646 m).
Nový indický model stojí na platforme CMF-A vyvinutej v rámci aliancie Renault-Nissan. Veľa karosárskych dielov je z plastu, čo znižuje hmotnosť a ambície mimo cesty potvrdzuje aj svetlá výška 180 milimetrov. Crossover má tiež ponúknuť najväčší priestor pre pasažierov a batožinu vo svojej triede.
Univerzálne vozidlo má, podľa doterajších informácií, pod kapotou malý motor s objemom 0,8 litra spolupracujúci s 5-stupňovou prevodovkou s manuálnym radením. V prípade príchodu do Európy sa ako najviac pravdepodobné javí ústrojenstvo so základom v malom Twingu, čiže agregáty 1,0 SCe a 0,9 TCe.
Renault KWID - interiér tiež pôvod nezaprie Zdroj: Renault
Príchod do Európy bude určite znamenať aj navýšenie ceny, vzhľadom na normy, ktoré musí auto plniť. To tiež znamená potenciál zvýšenia ceny na približne 6 500 až 7 000 eur za základ.