Renault Kangoo má pôsobenie v triede sťažené prezenciou rivalov ako Citroën Berlingo, Fiat Dobló, Ford Tourneo Connect, Peugeot Partner a Volkswagen Caddy. Nová verzia s názvom Grand Kangoo má namierené práve proti posledne menovanému. Volkswagen Caddy má tiež predĺženú verziu s názvom Maxi.
Renault nemusel nanovo vyvíjať predĺženú platformu, iba konvertoval svoje čisto úžitkové Kangoo Express Maxi na osobnú verziu. Vzhľadom na dostatok miesta bolo možné použiť sedem sedadiel v troch radoch.
Všetky sedadlá sú nezávislé a je ich možné po jednom vyberať. Pri prevoze dlhých predmetov môže ísť von sedadlo spolujazdca, krajné v strede a napravo vzadu, čím vznikne veľká využiteľná dĺžka, až 2,88 metra. Veď rozdiel medzi základnou a predĺženou verziou je nezanedbateľných 39 centimetrov.
Renault auto postavil do roviny veľkého rodinného vozidla, ktoré sa taktiež hodí ako firemné auto pre zákazníkov, ktorí hľadajú multifunkčný automobil s variabilne usporiadateľným interiérom.
Pod kapotou predĺženého Grand Kangoo pracujú motory prevzaté z krátkeho modelu. Nebude však možné zvoliť všetky, pretože sa výber scvrkol na dva. Slabší 1,5 dCi, spaľujúci naftu dosahuje výkon 66 kW (90 k) a za svoje služby si zoberie kombinovane 5,1 litra nafty na 100 kilometrov, pričom emisie sa ustálili na hodnote 135 gramov CO2 na kilometer.
Silnejšia alternatíva pod kapotou má rovnaký objem, ale dostane z neho 81 kW (110 k). Spotreba tiež narástla na 5,5 litra na sto kilometrov a emisie sa dostali na 144 g CO2/km.
Základná cena Grand Kangoo bude 20 750 eur, v prípade slabšieho motora a výbavy Authentique. Bohatšia výbava Privilége so silnejším agregátom vyjde 23 250 eur. Zatiaľ Renault plánuje predaj modelu iba v domácom Francúzsku.
Foto – Renault