Renault Espace je na trhu už od roku 2003 vo svojej štvrtej generácii. V súčasnosti, keď majú autá životný cyklus približne 7 rokov je to skôr unikát. Tento rok namiesto nástupcu získal facelift pridávajúci charakteristickú masku. S ňou musí vydržať do roku 2015 a príchodu nástupcu.

Ako by mala vyzerať piata generácia naznačuje koncept Initiale Paris. Ak by sa bočná silueta dostala aj do sériovej výroby, konkuroval by viac Fordu S-Max ako Galaxy. Bočný dojem športovejšie orientovaného MPV podporujú aj obrovské disky s priemerom 22 palcov.

Na dĺžke 4,85 metra vytvorili dizajnéri miesto pre štyroch ľudí a dvoch v kufri núdzovo. Do finálnej verzie by sa malo dostať usporiadanie 5+2. Interiér je celkovo riešený veľmi futuristicky. Fascinujúcim detailom je strešné okno, ktoré vyzerá ako rozbité.

Renault nezabudol ani na nepriame LED osvetlenie interiéru. Zvuk v ňom sprostredkuje systém Bose s 32 reproduktormi a dvoma subwoofermi. Z interiéru stojí za zmienku aj podlaha z matného dreva kombinovaného s hliníkom.

Renault Initiale Paris - predobraz nového Espace

Von sa pasažieri dostanú cez konvenčné predné dvere a zadné dvere uchytené vzadu na štýl suicide. Pri otvorení oboch medzi nimi nezostane ani stredný stĺpik. Predné reflektory tiež využívajú LED technológiu, rovnako ako tie zadné.

Na pohon konceptu použil Renault motor s označením dCi 130. Objem zatiaľ špecifikovaný nebol, ale výkon je jasný už z názvu. Dosahuje 96 kW (130 k) a 400 Nm. Vďaka dvom turbám je 90 percent krútiaceho momentu dostupných už od 1500 otáčok. Spojený je s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Pozitívom konceptu v porovnaní s veľkostne príbuzným Grand Espace je hmotnosť znížená o 250 kilogramov.

Renault Initiale Paris - sériový Espace bude menej futuristický

Foto – Renault