Renault Clio RS sa výrazne zmenil. Dve posledné generácie využívali atmosférický dvojliter. V tej poslednej mal až 148 kW (203 k). Clio IV RS sa vydalo aj kvôli emisným normám a požiadavkám kladeným na výrobcov automobilov inou cestou.
Downsizing dokázal, že prepĺňaný motor s objemom 1,6 litra dosahuje skoro rovnaký výkon, 147 kW (200 k). Krútiaci moment medzigeneračne stúpol z 215 Nm na 240 Nm. Tie spracúva dvojspojková automatická prevodovka so šiestimi stupňami. Samosvorný diferenciál má nahradiť elektronická obdoba. Kombinácia dokáže dostať auto na stovku za 6,7 sekundy a skončí pri 230 km/h.
Oproti klasickému Cliu dizajnéri zvýraznili športové detaily. Predný nárazník tak obsahuje lištu, ktorá imituje tvar predného spojlera na vozidlách F1. Bok zase ozvláštnili lišty na dverách vo farbe karosérie. A vzadu na nárazníku tróni difúzor. V tomto prípade nejde len o imitáciu, vytvára totiž až 80 percent prítlaku. O zvyšných 20 sa stará spojler nad oknom.
Interiér dostal zvýraznenie vo forme športových sedadiel s výrazným bočným vedením. Pod volantom sa usadili pádla ovládajúce prevodovku. Červené detaily sú zanedbateľné v porovnaní so zmenou tlačidla ECO za radiacou pákou.
Namiesto nápisu ECO na ňom hrdo svieti RS Drive. Tým sa ovláda nastavenie auta. Je v troch stupňoch, základnom Normal, športovom Sport a Race hovorí samo za seba. Rozdielne je nastavenie reakcii plynového pedálu, voľnobežných otáčok, prevodovky a podvozku. V ultimátnom Race režime sú otáčky na hodnote 1005, je rýchlejšia odozva na plyn a prevodovka dokáže preradiť za menej ako 150 ms.
Samostatnou kapitolou je nový RS Monitor. Jedna z povinných položiek príplatkovej výbavy. Už nie je na malom displeji nad stredovým panelom, ale informácie zobrazuje priamo na veľkom displeji a s farbami. Okrem klasických grafov výkonu, krútiaceho momentu, tlaku turba a stlačenia pedálov ponúkne aj meranie preťaženia a grafické znázornenie fungovania diferenciálu.
Auto sa na trh dostane v apríli 2014. Slovenská cena sa bude odvíjať od tej, ktorá bola stanovená vo Francúzsku. Tam nové Clio RS bude stáť 24 990 eur.
Foto – Renault