Základom pre RS 18 je štandardný model Clio RS Trophy. Teda úplne štandardný nie je, lebo práve Trophy je tá šialenejšia verzia. Má viac výkonu, trochu inak naladený podvozok a tiež výfuk s logom Akrapović. Slovinský výrobca výfukov spolupracuje s Renaultom už dlhšie.
Motor s objemom 1,6 litra má výkon 162 kW (220 k) a krútiaci moment 280 Nm. Aj pre RS 18 zostávajú charakteristiky úplne rovnaké. To znamená, že na stovku hothatch zrýchli za 6,6 sekundy a maximálne dosiahne 235 kilometrov za hodinu.
Špeciálna séria bude od bežne dostupného RS Trophy odlíšená najmä farbou. Karoséria bude lakovaná čiernou metalízou a lišta v nárazníku, rovnako ako pásy na bočných lištách budú mať žltý odtieň Sirius. Odlíšenie ešte prinášajú aj nálepky s označením série na dverách a jedna veľká na streche.
Clio RS 18 03 Zdroj: Renault
Interiér nie je až tak odlišný od ostatných verzií Clia RS. V prvom rade vidno lišty prahov s číselným označením poradia v sérii. Okolo výduchov klimatizácie budú zase segmenty pripomínajúce karbón. Reálny karbón to však nebude.
Clio RS 18 je akousi rozlúčkou so štvrtou generáciou Clia. Je veľká pravdepodobnosť, že na jeseň v Paríži by sa mohla ukázať nová generácia Clia, ktorá bude mať nižšiu hmotnosť a bude postavená na súčasnej platforme CMF-B.
Clio RS 18 08 Zdroj: Renault