Automobilke Porsche sa nepodarilo udržať novú generáciu modelu 911 Carrera v utajení, a tak ešte pred frankfurtským autosalónom vychádza s pravdou von v podobe oficiálnej správy a série prvých fotografií. Autori tvrdia, že jedna z ikon neba športových automobilov je od základu novým modelom, pričom nikdy nevyzerala tak mlado ako práve teraz.
Oba súčasne predstavované deriváty 911 Carrera a ostrejší 911 Carrera S využívajú novú technickú bázu s rázvorom predĺženým na 2 450 mm. Nový ľahký skelet charakterizujú ako inteligentnú oceľovo-hliníkovú konštrukciu. Už vieme, že karoséria je dlhšia a nižšia ako na predchádzajúcom modeli, no má o 45 kg nižšiu hmotnosť a je aj pevnejšia. Pritom deväťstojedenástka si zachovala svoje typické, i keď mierne zdynamizované línie 2+2-miestneho kupé so splývajúcou zadnou časťou. V ich rámci dizajnéri zoštíhlili zadnú partiu, viac odsadili blatníky a zvýraznili prahové línie. Zjavne modifikované sú otvory náporového chladenia v prednom nárazníku aj tvary svetlometov. Dizajnéri sľubujú lepšiu aerodynamiku, no hodnotu súčiniteľa cd si ponechali v talóne.
Fazóna interiéru preberá línie superšportovej Carrery GT, pričom robustný a vysoký stredový panel minimalizuje vzdialenosť volantu a radiacej páky podľa vzoru pretekárskych špeciálov. Za zadnou nápravou uložený šesťvalec Boxer charakterizuje redukovaná kubatúra z 3,6 na 3,4 l a maximálny výkon zvýšený z 254 kW (345 k) na 258 (350 k). V kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou PDK Carrera akceleruje na stovku za 4,6 s alebo 4,5 sekundy s balíkom Sport Plus. V oboch prípadoch skracuje čas o 0,1 s. Ale spotreba v kombinovanom cykle klesla o 1,6 l na 8,2 l/100 km.
Derivát 911 Carrera S si zachováva pôvodný zdvihový objem 3,8 l, no jeho maximum stúplo z 283 kW (385 k) na 294 kW (400 k). Stovku prekoná za 4,3 (PDK), resp. 4,1 s (Sport Plus), čím medzigeneračne šetrí 0,2 sekundy. Potvrdili sa aj správy o novej sedemstupňovej manuálnej prevodovke s úspornou sedmičkou.
Foto - Porsche