Velar prednou časťou nezaprie príbuzenstvo so súčasnými modelmi automobilky. Najmä však vidno podobné črty s veľkým Range Roverom a so Sportom. Nový model však prináša viac dynamiky a čistoty línií. Bočný profil je veľmi ďaleko od toho, že auto má byť, podľa automobilky, niečim ako BMW X4 a Mercedes GLC Coupé.
Sériový model, ktorý je aj na fotografiách bude mať zapustené kľučky, ktoré vôbec nevytŕčajú z karosérie. Jedinou pripomienkou kupé je skôr klesajúce zadné okno, teda v porovnaní s ostatnými Range Rovermi.
Vnútro Velaru je najmä o displejoch. Stredová konzola má dokonca dva, každý s uhlopriečkou 10 palcov. Vrchný má na starosti navigáciu, audio a telefónne funkcie. Spodný zase zobrazuje prvky potrebné na ovládanie buď klimatizácie, alebo systému Terrain Response. Interiér môže byť čalúnený kožou, ale Range Rover ponúkne aj alternatívu vo forme vlneného čalúnenia sivej farby.
Na výber bude 5 agregátov. Naftovú ponuku bude zastupovať dvojlitrový naftový štvorvalec. Príde buď s výkonom 132 kW (180 k), alebo s 176 kW (240 k). Vrchol naftovej ponuku bude trojlitrový motor V6 s 221 kW (300 k).
Range Rover Velar - displejov je trochu viac Zdroj: Land Rover
Benzínová ponuka tiež odštartuje dvojlitrom. Prepĺňaný agregát dosiahne 184 kW (250 k). Ale najviac výkonu prinesie trojlitrový šesťvalec s 280 kW (381 k). Pre šesťvalce bude štandardnou výbavou vzduchové pruženie, ktoré dokáže zdvihnúť svetlú výšku až na 250 milimetrov.