Renault Clio RS zažiaril vo svetle parížskych reflektorov. Žltá farba, ako sa na športové verzie patrí, pritiahla nejedno oko. RS z novej generácie nestráca nič proti agresivite tej staršej. Tradičný predný nárazník ukazuje líniu podobnú monopostom F1.
Zadné sklo prekrýva väčší spojler na piatych dverách. Naozaj sa to stalo. Piate dvere sú realitou, či skôr sa pripojili tretie a štvrté. Nové Clio je len päťdverové, tak ako aj RS. Odpadnú tým starosti s dlhými dverami odchádzajúceho modelu. Zadnú časť okrem spomenutého spojlera ozvláštni difúzor v nárazníku.
Interiér prijal športové sedadlá, ktoré Renaultsport pripravil tak, že nevytrasú chrbticu z tela, ani nespôsobia rozmazaný pohľad von oknom. Na to majú potenciál v budúcnosti kúsky od Recara známe zo súčasného Clia RS a napríklad aj z Fordu Focus RS.
Pohľad na výkonové parametre prezrádza, že nové Clio RS nestratilo nič z potenciálu predchodcu. Motor má podobný výkon, 147 kW (200 k), dosahovaný pri 6000 otáčkach. Krútiaci moment narástol o 26 Nm na finálnych 234 Nm pri 1750 otáčkach.
Práve pri pohľade na dostupnosť točivého momentu sa rozjasnieva. Clio RS stratilo dvojlitrový atmosférický štvorvalec. Namiesto neho pod kapotou tróni 1,6 litrový, tiež štvorvalec, ale s prepĺňaním.
Päťdverové Clio RS s prepĺňaním prichádza ešte s jednou novinkou. Tou kráča po stopách Škody Fabia RS. Nový motor bude spolupracovať s dvojspojkovou šesťstupňovou prevodovkou na rozdiel od manuálu s rovnakým počtom stupňov súčasného modelu.
Auto bude možné nastaviť do normálneho, športového alebo pretekárskeho režimu pomocou tlačidla RS. Zmeny sa prejavia v nastavení prevodovky, v pocite z riadenia a v reakcii na pridanie plynu. Podľa predpokladov, v pretekárskom režime s najostrejšími reakciami prevodovky, keď preradenie trvá iba 150 milisekúnd, zrýchli Clio RS na stovku približne 6,5 sekundy. Malý športovec sa dokáže spoľahnúť aj na Launch Control.
Prečítajte si ďalšie novinky z Parížskeho autosalónu.
Foto – Renault